Sleten!


Skinnarloppet 45 km i Malung idag va en pärs. Visst är kroppen piggare än för en vecka sedan, men inte någon form än. Det gick fort vid start så jag stumnade i första backen och tänkte hur ska jag klara av att åka 45 km men jag kom in i någon slags åkrytm så jag fixade de tre varven på 15 km. Men föret och banan va tuff så man fick inget gratis. Jag blev fruktansvärt trött efter tävlingen. Det värker i hela kroppen nu och jag har nog aldrig varit så trött efter en tävling någon gång. Jag är nöjd att jag kämpade på så bra idag. Men under loppet när det gjorde som mest ont tänkte jag att efter tjejvasan och Vasaloppet ska jag aldrig mer plåga mig så här men det är som att föda barn man glömmer efter några dagar ;-) folk som inte tycker om att träna har nog svårt att förstå hur man kan plåga sig så här frivilligt. För längdskidåkning kan vara mycket smärtsamt men det kan också vara behagligt, det beror helt på hastighet :P 
Idag slutade jag på 15:e plats av 40 som gick i mål damseniorklassen. Av alla damer som var med och tävlade blev jag 19:e av 85 åkare. Det är väl helt ok då jag tävlade mot elitåkare. Min tid blev 2 timmar 42 minuter och 50 sekunder. 

Tjejvasan ser bra ut just nu då det inte ska snöa något till veckan enligt väderprognos och dessutom kallgrader så det kan bli riktigt fint före om jag har tur och dessutom 30 km som känns kort i jämförelse med 45 km. 
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0