Snart i mål!

 
Tack för alla grattis sms jag fick efter Tjejvasan. Roligt att så många kollat upp hur jag åkte i lödags. Nu laddar jag om till Vasaloppet. Har känt mig urladdad efter Tjejvasan och känner mig loj. Det blev ett lätt skatepass i söndags och vila igår. Ikväll fick jag tvinga mig ut efter jobbet vid 18.30 för ett intervallpass. Det kändes som en seger efter passet dels för att jag lyckades plåga mig de fem intervallerna jag åkte och dels för att det var sista gången jag behövde gå ut och träna så sent. Jag älskar att träna men har svårt att ta mig ut så sent när man jobbat en hel dag. Det är mycket lättare att träna när jag slutar tidigare eller är ledig. Nu har jag lyckats motivera mig detta år då jag haft ett mål och har inte ställt in ett enda pass när jag inte haft lust eller ork att träna. Enbart sjukdom har fått mig att inte träna. Vilken skön känsla det ska bli att träna när jag har lust och ställa in pass när jag inte känner för att träna efter nästa helg :-)
Imorgon ska jag tömma kroppen med ett långpass utan att äta innan och enbart dricka vatten under passet för att sedan äta mycket kolhydrater de sista dagarna. Det blir pasta både till lunch och middag de sista två dagarna och jag har även någon sorts kolhydratloader som man ska äta dagen innan Vasaloppet.
Nu är jag snart i mål efter att ha tränat inför detta i ett år. Nu gäller det att kämpa på söndag för sedan kan jag vila hur mycket jag vill framöver :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0