Renovering!


Vi ska försöka börja fixa till vårat hus utvändigt och just nu spenderar vi varje ledig minut med att måla. Efter jobbet tar en barnen och en av oss målar 2-3 timmar per kväll. Vi målar våran altan vit och sedan ska vi lasera trägolvet. Vi har nog redan spenderat 30 timmar på att tvätta, maskera och grundmåla och vi har inte ens kommit runt allt en gång. Sedan ska vi måla två gånger med vit färg. Det händer någon gång då och då att jag ångrar att vi startade detta projekt men det blir ju fint till slut. Nu har vi även bestämt material till utetrappen och plattorna runt huset så snart drar vi igång med det projektet också men det har vi anlitat ett professionellt företag som ska göra då det krävs grävmaskin etc. 
Vi har att göra i sommar. Jag har semester vecka 24,25 och 30 så min plan är att allt ska vara klart till vecka 29 så kan vi ta en lugn sista semestervecka 😎 A och jag och barnen har två veckor semester ihop i år, vecka 24 och 30. Jag valde att bara ta tre veckor semester i sommar eftersom jag har junisemester i år så tar jag lite ledigt i höst istället. A flyttade en vecka i juni med mig och då åker vi till Kolmården på en liten semester. Nästa tisdag åker vi dit så då blir det ingenting målat på tre dagar så det är bara att köra på varje liten lucka vi har 😅


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0