Berniekram!

Mallorca dag 8!

Idag blev det poolhäng för barnen medan jag följde med Victor, Anna och Selma till stranden på förmiddagen och efter lunch tog A över min solsäng på stranden så hängde jag med barnen vid miniland och minipoolen på eftermiddagen. Där hade giraffen Lollo pooldisco 😂 blev tyvärr inga kort då mitt fokus va att ha koll på bägge barnen utan ärmpuffar under pooldiscot. Det är dock bara 60 cm djup i minipoolen men där hänger de flesta barn med sina föräldrar när det är pooldisco så det är svårt att hålla focus 😅

Mallorca dag 6

Poolhäng idag. Vi bokade en utflykt idag som heter semesterexpressen som går härifrån på torsdag. Det är en bussresa till ett marinland med bl.a. delfinshower och många vattenlevande djur att titta på som hajar och krokodiler och andra fiskar. Sedan bär det av till ett vattenland på eftermiddagen.

After beach!

Efter att ha legat i poolen i 2,5 timme har vi lyckats locka in barnen med lite after beach snacks:
(null)

Födelsedagsmiddag i Alcudia båthamn!

Theodor tyckte att jag skulle vara med på kort då jag sällan vill eller blir med då det är jag som tar korten. Theodor tog ett kort på mig men råkade nog få ett finger framför linsen 😂

Mallorca dag 4!

Grattis pappa på födelsedagen!

Idag fyller pappa 60 år 🎉🎁☀️ Födelsedagsmiddagen  och firandet blir dock imorgon när Victor, Anna och Selma kommer ner.

Mallorca dag 2!

Mallorca dag 1!

God morgon!

Stökigt?

Inför barnens kalas plockades och städades det i deras rum. Jag passade även på att putsa fönstren. Efter kalaset blev det lika stökigt som det va innan jag städade. Har inte orkat bry mig eftersom det kanske går en timme och sedan är det lika stökigt igen :P jag vill att barnen lär sig att städa sina egna rum. När vi får besök skäms jag över hur det ser ut men det finns inte tid att plocka i en timma i barnens rum när det  måste plockas igen en stund senare. Då lär sig ju aldrig barnen att städa själva. Så här ser det ut i Thildes rum nu. Jag avskyr röran men får nog bara acceptera att det är så nu:

Nygammalt jobb!

Då är det klart att jag ska börja tillbaka på mitt gamla jobb på kronan i Torsby. Jag börjar direkt efter semestern och kommer vara LMA där, samma roll jag haft i Sunne. Nu börjar en ny fas i livet igen känns det som.

Grattis Norge!

Norges berömda 17:e maj pizza

Thilde!

Träning!

Besök!

Idag fick vi besök av Sara och hennes söta dotter Tova. Hon har växt en hel del och pratade för fullt sedan jag såg henne senast. Hon har hunnit bli 21 månader. Thilde var väldigt skeptiskt till att låna ut sina leksaker och att låna ut sin matstol va inte populärt 😱 men hon mjuknade till slut och lånade ut några dockor efter ett tag. När vi läst godnattsaga ikväll så pratade Thilde om Tova och att hon vill leka med Tova igen

Nyfriserad!

Äntligen har jag besökt frisören efter fem månader sedan senast. Det har varit svårt att få till en tid då när jag varit ledig finns ingen ledig tid. Vi har bara fyra veckors schema och nackdelen med mina arbetstider är att man måste göra allt på ledig dag men nu till slut fick jag till en tid 😀 kapade nästan 1 dm på längden och sommarblont blev det:

ESC semifinal 2!

Än så länge är kidsen vakna 😂

Pippi och Pokémonkalas!

Thilde skulle bestämt ha pippikalas och Theodor önskade Pokémonkalas. Det va lite svårare att hitta pippiartiklar. Det fanns ingenting på de vanliga kalassidorna men jag hittade tallrikar, muggar och servetter på Åhléns 😊 vimpeln har vi pysslat ihop själv. Glömde ta kort på pippidukningen och pippitårtan men tog ett på den halvätna tårtan 😂

Semifinal 1!

Barnen sover och jag sitter i soffan själv och ser på ESC semifinal 1. Andreas jobbar kväll denna vecka. Skönt att det är en kortvecka eller iaf för barnen och A som får långhelg efter morgondagen.

Solkräm!

Införskaffat solkräm inför kommande resa ☀️ barnens solkräm är på dagis och fritids.

Cykelstol till dockan!

Thilde hade önskat sig leksaker till dockan i födelsedagspresent och hon fick bland annat en cykelstol och hjälm till dockan av morbror Victor och Anna:

Vårjacka!

Har letat efter en finare vårjacka till Thilde men har inte hittat någon jag gillar. Lade då ut en annons på en köp och säljsida på Facebook på en jacka som funnits på Lindex förut. Fick napp nästan direkt och ett par dagar efter köpet dök den upp i brevlådan 😀