Hallonpaj!

Vi plockade hallon från mormor och morfars hallonbuske igår och nu har vi bakat en paj som vi ska äta som efterrätt ikväll då vi ska få middag hos mormor och morfar.
(null)

Semester!!!!😁😃😀

Idag ägde min och Andreas semester rum. Nu fick vi semester från semestern och alla barnens aktiviteter. Middag och hotellnatt i Karlstad. Vi bor på hotell Drott och de har AC på rummet, årets varmaste dag, vilken jackpot! 😀
Inte nog med det utan när vi kommer tillbaka till hotellet efter en irish cofee på hotellet så sätter vi på tv:n och då går min favoritfilm när jag var 10 år "En prins i New York" på 4:an. Nostalgi och vilken avslutning på kvällen.

Poolbad!

Thilde har lärt sig att hoppa från kanten i poolen denna sommar.

Skara Sommarland!

Semester!

Dåligt med uppdatering här då vi har gått in i semestermood och tagit semester från allt. Mycket badande har det blivit och vi har varit på utflykter till bl.a. Mariebergsskogen och till Skara sommarland i ett par dagar. Vi har köpt naturpasset och ska försöka ta 30 kontroller Theodor och jag. Hittills har det blivit 13 st då de är väldigt utspridda. Förra helgen var det Torsbykalaset och på fredag var det barnens dag med olika aktiviteter som ponnyridning, fisketävling, skattjakt, hoppborg etc.
  Idag har det blivit massa tvättande efter skara och passning av mitt syskonbarn Selma då Anna jobbar och Victor bygger ut i Sniptjärn.

Thilde ville också orientera med picknick så vi tog tre kontroller nära eljussbanan som hon orkade gå till som Theodor och jag redan besökt 😂❤️
Den förmiddagen som Thilde och var iväg så hade jag tränat en timme på morgon och tänkte konstigt att jag inte stött på någon orm i år då jag ändå tränat en del och det brukar finnas mycket orm i Valberget. Det skulle jag inte ha tänkt för Thilde och jag stötte på en rätt stor huggorm. Årets första för mig och lite otäckt var det för jag hade inte samma fokus som när jag är själv utan jag pratade avslappnat med Thilde och hade ingen blick på marken så det var nära jag trampade på den 😱

Semester dag 3!

Efter 3 dagar med lugnt tempo började känslan komma att behöva åstadkomma något. Det blev en lugn dag fram till kl. 18 sedan drog jag igång med att rensa barnkläder. Det tog mig två timmar och kläderna sorterades i:
  • Selma
  • Ärva till Thilde
  • Röda korset
  • Pojkkläder 128-140
Nu återstår att köra bort kläderna och bestämma vad jag ska göra av pojkkläderna som inte Thilde vill ha 😝
Som vanligt blev det poolbad idag och lek med kompisar för barnen. Mamma bjöd på lunch så vi slapp tänka på det. Det blev träning på förmiddagen idag med löpning varierat med stavgång 12 km då jag inte orkar springa i de tyngsta backarna än. Sprang ca 9 av de 12 km och målet är att orka springa hårda milen i år.
Har köpt två pocketpocker som jag tänkte sysselsätta mig med under semestern.
Kvällen avslutades med att försöka efterlikna svägerskans marinad från midsommarafton då vi ska grilla på fredag 😋

Semester dag 2!

Dressintur mellan Hagfors och Uddeholm t o r idag. Vacker natur och hela 12 km blev det. Barnen hade velat trampa men de nådde inte ner till pedalen. Efter turen besökte vi järnvägsmuseumet i Hagfors där vi kunde gå in och se i gamla tåg och ånglok allt ifrån 1800 till 1960-tal.
Under eftermiddagen bakades det bullar och vi lånade Conrad och spelade kubb.

Dressin Hagfors!

Semester!

Idag och speciellt på eftermiddagen njöt jag av att semestern börjat och att inte behöva jobba imorgon. Idag har varit en perfekt dag. Dagen började med 40 km rullskidor. När jag kom hem hade Thilde lekkompis här och Theodor hade cyklat till en lekkompis. Sedan blev det poolbad och fortsatt lek för barnen. Theodor och hans kompis Anton och jag åkte till campingen och spelade minigolf. Resultatet är oväsentligt 😬😂 det viktigaste är ju inte att vinna utan att delta.
På kvällen skulle vi grilla hamburgare och hade inte gasolen tagit slut precis när vi skulle grilla så hade dagen varit perfekt. Vi fick steka i grillpannan istället då vi var för hungriga för att vänta på kolgrillen.

Igår bakade barnen och jag dammsugare men inte i
originalfärg:

Poolbad!

Det var kallt i poolen idag, endast 19 grader men badas skulle det göras ändå 😝

Semester!

Hörde jag någon säga semester 🤗
Lets dance! 😂

Lyxfällan!

😂😂😂

Jordgubbssylt!

Igår hämtade jag upp ett flak med småbär som jag beställt. Barnen älskar hemgjord jordgubbssylt till pannkakor och våfflor. Ikväll kokar jag andra omgången.