Trevlig helg! 🌞🤗😎

Imorgon blir det fint i alla fall

Dagens steg!

Redo inför skolstart!

Thildes gamla ryggsäck har gått sönder och jag lovade henne en ny innan den gamla gick sönder då hon ska börja skolan i höst. Hon valde ut den själv och idag fick vi den med posten.

Stegräknare!

Har skaffat mig en stegräknare. Min rygg är som bäst när jag är ute och går i skogen. Idag fick jag ihop många steg under jobbdagen + kvällspromenaden.

Jobb imorgon!

Idag är min semester slut men jag började med en ledig dag och jobbar sedan tis-fre.
Victor och A har lagt klart golvet idag och ikväll ska fogen läggas. Nästa vecka kommer rörmokaren så sakta men säkert går det framåt. Hoppas att tvättstugan är klar om en månad. Det ska bli skönt att kunna tvätta som vanligt igen fast i en fräsch tvättstuga 🤗
Idag fick jag brev från vc att jag ska få en datortomografi så jag åkte iväg och lämnade prover direkt så är det klart.

Semestern är slut!

Fyra veckor går snabbt och för mig är semestern slut medan A har en vecka till. Denna semester har varit en besvikelse och jag har inte njutit som jag hade hoppats. Vädret har väl inte heller visat sig från sin bästa sida 💦 A har hållit på och renoverat en del på tvättstugan och jag har skött det andra. Mina ryggproblem tär på humöret. Jag är inte tillräckligt dålig för att få magnetröntgen men jag har värk nere i ländryggen nästan hela tiden så vissa dagar tröttnar jag på det och tar en ipren och då släpper det. Men jag vill inte behövs leva på smärtstillande resten av livet. I fredags besökte jag vc igen och jag ska förmodligen få en datortomografi snart så det är jag tacksam över. Man ser ju mer än en vanlig röntgen då. Min magkänsla är att det är något med nedersta disken som gör att nerver kommer i kläm som strålar ut som stickande och skärande smärta och värken kommer förmodligen på att musklerna kompenserar.
Nu vankas jobb och det ska bli skönt att få börja jobba 😊

Älskade hundar ❤️

Begravning!

Igår kväll hade vi begravning för vår älskade hund Dolly

Jumpyard!

Mormors glasscafe!

Idag sov vi till 9.45 😱 Det måste jag erkänna att när barnen blivit större så får vi rejäla sovmorgnar när vi är lediga längre än enbart en helg. Under semestern har jag ställt klockan varannan dag till 7.30-8 för jag gillar inte att sova bort alla dagar. Så sover vi tills vi vaknar varannan dag.
Tog en promenad på en timme efter frukost sedan var det snart dags att laga lunch.
På eftermiddagen åkte vi en utflykt till mormors glasscafe. Där var vi inte ensamma 😅 Vi köade 40 min och väntade sedan 30 min på glassen men god var den. Barnen avslutade med ett bad i Fryken innan vi åkte hem. A målade tak och väggar i tvättstugan när vi var borta.
När vi kom hem
var det dags att laga middag och sedan packa då vi åker till Karlstad imorgon och övernattar i en campingstuga. Vi har några aktiviteter inbokat och ska träffa våra vänner.

Shopping till renoveringen!

Vi fick barnvakt idag av mormor och drog iväg till Karlstad för att shoppa till tvättstugan. Fem butiker besökte vi och vi åkte kl. 11 och kom hem 18.30 så det tog sin tid. Nu har vi förhoppningsvis köpt allt utom dusch till renovering av tvättstugan.
400 kg flytspackel kändes att vi var tungt lastade på hemvägen.
Den här dagen kändes som vi fick semester från semestern. Man får väl inte säga så men semester med barn är uppbyggt på att planera mat, handla mat, laga mat, tvätta, aktivera barn, och plocka och städa efter dem och slutligen natta barnen 😅😂🙈

Renoveringsuppdatering!

Äntligen fint väder idag. Thilde och Ellen har badat trots endast 18 grader men det var soligt och varmt i luften 🌞
Brorsan och A har fixat avloppsrören och gjutit igen golvet. Nu kommer arbetet att stå still några dagar då det ska torka och sedan åker brorsan bort några dagar

A har nu bilat klart det mesta, vilket innebär att grovjobbet är klart och förhoppningsvis allt damm. Vilket jobb det krävts för A att bila bort tvätthon, upphöjningen i golvet där den gamla oljepannan stod och skåra i golvet för vattenledning. Tidigare har det gått slang från dusch över golvet till golvbrunn som det blivit stopp i titt som tätt och slangar från tvättmaskinerna till hon. Nu kommer allt ligga under golvet och förhoppningsvis inte bli stopp i som i slangarna 😝
Vi ska snart göra oss en tur till Karlstad och shoppa inredning, klinkers, dusch etc, vilket blir det roligaste med renoveringen 😄

Lördagsmiddag!

Enkelt men gott 😋🍽
Världens bästa köpepotatissallad är ju Nestgårds som vi ska ha till grillspetten.

Mera badgäster!

Poolbad!

Theodor och hans kompis badar trots att tempen gått ner till 18 grader i poolen. Tempen var uppe i 25 grader för tre veckor sedan när det var värmebölja.
Min gräns går vid 20 grader så tyvärr inget bad för mig idag.

Semester!

Inte för att klaga men nu har snart hälften av semestern gått och det mesta av dagarna går åt till att fundera ut vad vi ska äta. Två lagade måltider varje dag 😱  Igår orkade vi inte komma på något så vi köpte pizza. Idag gjorde jag fusklassagne till lunch och så ska vi grilla ikväll. Hoppas vädret blir bättre. Just nu ösregnar det och det har regnat nästa varje dag under semestern 😬
A renoverar för fullt och just nu kan jag inte hjälpa till så mycket mer än att sköta det andra basala.

Hemsytt!

Dessa kläder sydde jag till Thilde när jag var sjuk. Tyget till klänningen valde hon själv så sydde jag ett par leggings till också.