Fredagsstök!


Vad härligt det är att få vara ledig en extra dag i veckan. Man uppskattar det så mkt mer när man jobbar. När man är föräldraledig så blir alla dagar sig lik och man får inte samma helgkänsla som när man jobbar. Idag åkte älsklingen iväg till Orsa med pappa så jag har Dolly hos mig idag. Vi tog en promenad runt borejoggen på förmiddagen gofisen, jag och Dolly. Annars har jag plockat lite här hemma, bytt lakan i sängen, tagit reda på tvätt och bakat muffins. Rensade även lite i gofisens kläder där det fanns ett par byxor och två bodys som inte passar längre. Prövade de nya kläderna i 86 idag och de passade faktiskt rätt bra och var inte så stora. Gofisen har alltså kläder för en 12-18 månaders bebis när han bara är knappt 10 månader :P Fast det mesta i stl. 80 passar väldigt bra som är för 9-12 månader utan det var bara de som var små i storleken som jag plockade bort. Samtidigt så är han nog rätt stor också. Han är inte direkt tjock utan väldigt kompakt, min lilla (stora) sötnos ;)

Mormor (mamma) kommer sen när hon har slutat jobbet. Hon ska passa gofisen när jag ska på boxning kl. 17 med Frida. Sedan ska hon ordna middag till oss när jag kommer hem :) Lyxigt att inte behöva laga mat ikväll. Jag tog nyss fram en pekbok som prasslar till gofisen som han fått i present och den gillade han. Han brydde sig inte så mkt om bilderna utan det var det prasslande ljudet som var intressant.


Nu börjar tänderna på övre raden synas också :)






Så här blir de flesta bilderna jag tar på gofisen. Han kisar mot blixten så det är svårt att få bra bilder på honom nu för tiden. Han kisar även när jag tar bort blixten eftersom att han lärt sig att man ska kisa när man ser kameran :P















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0