Fullt upp!


Ja det är väl bara att vänja sig att livet kommer att se ut så här ett tag framöver. Får iaf två veckors semester i sommar och sen två veckor sent i höst när vi gifter oss utomlands. Vi har börjat komma in i rutinerna den här veckan och så här ser det ut:

6.00 Gofisen vaknar
6.15 Frukost till gofisen
6.30 Tvätta, borsta tänderna och klä på gofisen
6.45 Bädda, sätta i en tvätt, ta reda på disk
7.15 Jag duschar och fixar iordning mig själv
7.45 Frukost till mig och sen borstning av tänder
8.00-8.30 Leker med gofisen
8.30 Packar min väska med matlåda etc och packar gofisens ryggsäck
8.45-9.00 Går till dagis och lämnar gofisen. Stannar bara i 5 min och säger hej då och går
9.00-9.15 Går till apoteket
9.15-13.30 Praktikjobb
13.30-14.15 Lunch
14.15-18.00 Praktikjobb
18.00-18.15 går hem (ibland har jag en kund som tar tid så då kan det dra över till 18.10 och då kan jag vara hemma strax före halv sju)
18.30-19.30 Umgås med familjen
19.30 Äter middag
20.00 Ger gofisen välling
20.15 Borstar tänder och byter blöja och byter om till pyjamas på gofisen
20.20 Nattar gofisen
20.25-22.00 Egentid, vilket innebär se på tv eller surfning på nätet
22.00-06.00 Sömn

Det är tufft att ha så långa dagar när jag har en liten son. Är rädd att han ska få men över att inte få träffa sina föräldrar tillräckligt mkt. Jag vill absolut att han ska gå på dagis för det verkar passa honom men jag tror inte att det är bra för något barn att vara på dagis för långa dagar. Nu blir det från ungefär 9-16.30. Jag lämnar och älsklingen hämtar. Det känns som det är i längsta laget men det känns som att vi inte har något val just nu. Jag har två helger uppbokade i juni men sen kommer jag inte boka in något under sommaren som innebär förlorad tid från min son på helgerna för det är ju då jag har chansen att få tid tillsammans med familjen.

Här är min solstråle :)


Vad härligt väder det är ute nu :) Skulle vilja vara ledig denna vecka med och bara ligga ute och sola. Det är så skönt att kunna ha sommarkläder på sig :) Gofisen använder sin sommarpyjamas och nu ligger han bara i en linnebody. Vi var ute och lekte på gräsmattan en stund ikväll men gofisen gillade inte att krypa i gräset. Däremot så gillade han desto mer att gunga. Det får vi försöka göra ofta framöver :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0