Älskar lördagar!


Tredje luckan på adventskalendern öppnades av älsklingen idag. På lappen stod det att han skulle ligga kvar i sängen så skulle jag fixa frukosten. Annars är det i princip alltid han som fixar frukosten så jag antar att det kändes skönt för honom att slippa för en gång skull. Efter frukost gjorde vi vår veckohandling på toria och då invigde gofisen sin nya bilbarnstol. Det verkade som han satt bra iden. Stabil och stor är den. Den går ju från 9-25 kg och han väger kanske 9,5 kg nu så den känns lite stor. Annars är den väldigt praktisk då nackstödet automatisk följer med ner och anpassas efter bebisen/barnet när man spänner fast bältet så det behöver aldrig ställas in.

När vi kom hem drog jag och älsklingen iväg och tränade eftersom vi fick barnvakt idag av mormor och morfar. Vi har inte tränat ihop sen i januari ifjol så det var roligt. Det regnade för fullt så det fick bli stavgång i gräsberget. Kände mig stum i benen idag så det blev bara 5 gånger uppför backen medan älsklingen gick 7 gånger. På eftermiddagen så lagade jag spagetti och köttfärsås utan vitlök denna gång till gofisen :P I recepthäftet som vi fick på babymassagen så skulle man ha i vitlök men gofisen har luktat och rapat vitlök efter varje måltid med spagetti och köttfärsås så jag hoppade över det denna gång.

23 stycken matlådor blev det.

Efter detta projekt så bakade jag saffransskorpor med pistage och apelsin. Receptet kommer från Leilas söta jul som hade premiär i torsdags. De såg så goda ut så jag var tvungen att prova dessa. Har inte provsmakat än och nu är jag så mätt efter middan så det får nog bli imorn.






När jag bakade satte älsklingen upp istapparna på baksidan och det blev superfint. Har ingen bild nu men det kommer. Vi har även istappar på framsidan som jag köpte på öb för två år sedan men de är mer gula i ljuset och hänger inte riktigt ner utan korvar sig. Dessa som jag köpte förra helgen på ica maxi var lite dyrare men ljuset är vitt och de hänger rakt ner som istappar ska.

Efter istapparna satte älsklingen upp väggordet som jag hämtade på torgbutiken i torsdags.



Blev riktigt nöjd. Det första som kommit upp på väggen i matsalsrummet.
Klädde upp mig lite ikväll med en julklänning som jag köpte för två år sedan på h&m. Det var ett tag sen man klädde upp sig. Det kan jag sakna väldigt mkt från uppsalatiden. Alla fester där man träffade vänner och att man klädde upp sig ofta.

En postiv sak i mitt liv är att vågen igår visade 75 kg. Två veckor innan förlossningen vägde jag 107 kg så jag har alltså gått ner 32 kg :D Jag är ett levande bevis på att man inte behöver gå på LCHF eller någon annan diet för den delen heller för att få ner i vikt. Älskar ju sötsaker och har insett att det inte lönar sig att ha förbud för då får jag bara bakslag och vräker i mig så det bli jojobantning. 75 kg kanske låter mycket ändå för många men för mig tycker jag inte att det är så farligt. Visst jag är inte pinnsmal men jag är inte byggd för att vara det heller. Alla har ju olika förutsättningar och jag är inte beredd att svälta mig för att se riktigt smal ut. Tycker dessutom att det är vackert med kurvor. Jag är ju ändå 175 cm lång och har grov benstomme. Tränar ju 3-4 dagar i veckan så jag har nog en blandning av fett och muskler. Det som jag borde bli bättre på är nog att äta mellanmål. Det blir oftast bara huvudmålen och så fikar jag på eftermiddan och då slinker det ner något kaffebröd. Tror att det är bra att äta ofta men små portioner. Men det är lätt att man äter sällan men stora portioner :p


107 kg




Idag: 75 kg.
När älsklingen tog detta kort ikväll i sovrummet så skulle han sen gå till vardagagsrummet och lägga tillbaka kameran. Då funderade han på vart gofisen tagit vägen när han slängde en snabb blick över babygymet. Sen såg han att han förflyttat sig en bit:


Filten hade han knölat ihop och han låg utanför babygymet på mage och lika glad för det :)

Ha en fin kväll!





Kommentarer
Postat av: Maria

Fina du!!!!

2011-12-03 @ 22:23:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0