Tomtenissen!

 
Gofisen fick vara tomte dan före dopparedan. Vi använde samma tomtedräkt som jag köpte på tradera ifjol. Då köpte jag en i storlek 74/80 som visade sig vara alldeles för stor. Den såg mer ut som att vara en 86/92. Då lade mamma upp den provisorisk med lite stygn runt ärm- och benlängden så gick den att använda ifjol. Nu sprätte jag bara bort stygnen så passade den precis i år med :) Synd att vi inte hunnit ta några julkort i år. Det fanns helt enkelt inte tid innan resan och när vi kom hem kändes det för sent. Så vi har inte skickat några julkort i år. Det får bli nästa år istället så ska vi försöka ta kort igen som vi gjorde ifjol...På julafton kom tomten också. Han hade blivit lite sen för han hade tappat bort en ren sa han. Första gången som tomten besöker oss på en si så där 15 år tror jag. Gofisen blev inte så rädd som tur va. Till en början var han reserverad men sen fick tomten faktiskt en kram innan han gick. Gofisen fick så mkt leksaker så han kan bada i dem. Det blev i överflöd så han visste nog inte vad han skulle börja leka med. En favorit blev nog spel- och ljudbrädat som lyser, vickar och spelar när man trycker på tagenterna:
 
Här är några av julklapparna han fått:
Han fick även en verktygslåda med plastverktyg, en aktivitetsbräda, lego, plockpussel, bildböcker, kläder och pengar.
Själv fick jag ett par guldörhängen utav min man. Ska visa bild på dem senare och även på morgongåvan jag fick utav min man som är en Tiscotklocka. Så gulligt av honom att köpa en morgongåva. Trodde inte att han visste om den traditionen så det känns extra speciellt. Fick även presentkort på en smyckebutik i Torsby utav mamma och pappa som jag även har presentkort på sedan tidigare som jag fått i examenspresent utav några släktingar så nu ska jag välja ut något fint. Ring, klocka och örhängen känner jag inte att jag har något behov av nu så kanske ett halsband....
 
Bilder på min lilla tomtenisse ;)
 
 
Mormor plockade fram denna gamla kassaapparat som är från 80-talet när jag var liten. Vi hade tänkt köpa en i julklapp men det kändes onödigt när den har fungerade som den skulle. Så här ser den modera versionen av kassaappraten ut:
 
Men gofisen bryr sig inte. Den gamla duger lika bra...
 
Julafton:
 
Min hjälpreda som vill göra precis som mamma och pappa:
 
God jul!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0