Spöregn!


Igår eftermiddag åkte vi till sniptjärn. Vi grillade på kvällen och det blåste så mkt att mygg och knott höll sig borta :) Men till slut frös vi (jag) så vi gick in i stugan. De andra spelade kort men jag var så trött att jag la mig på soffan och somnade. Kl. 2 vaknade jag och skulle gå ut till basustugan där vi sov. Älsklingen var fortfarande vaken och satt uppe med pappa och drack whisky men följde med mig för att sova. Vi hade med resespjälsängen till gofisen och jag och älsklingen låg på golvet bredvid på en dubbelluftmadrass. Kl. 5 vaknade han och stod upp klarvaken i sängen men vi lyckades få honom att somna om till kl. 6 och då skulle han minsann inte sova mer. Han var hungrig så vi gick in till stugan för att göra iordning frukost till honom och byta blöja. Älsklingen som varit uppe så sent gick tillbaka och la sig när han hjälpt mig att starta gasolspisen för att koka vatten och mamma hjälpte mig som tur var eftersom vi hade glömt resestolen hemma så hon fick ha honom i famnen när jag matade honom.

Jag hade tänkt att promenera idag men det har spöregnat hela dagen sen vi kom hem så jag har inte tagit mig ut än. Hade tänkt börja motionera/träna nu när jag blivit fri från halsonten :) Det har gått något virus eller förmodligen bakterier och mamma och pappa är fortfarande inte friska. De skulle förmodligen behöva en antibiotikakur om det nu är bakterier eftersom det hållit i sig i flera veckor...

Jag skickade iväg papprerna till Uppsala universitet igår där jag ansöker om yrkesexamen som apotekare. Jag fick mejl i fredags om att allting är godkänt så nu är det bara att vänta på examensbeviset så kan jag sedan slutligen ansöka om apotekarlegitimation hos socialstyrelsen :) Tänk att jag äntligen är klar med 5 års studier. Imorgon börjar jag jobba på riktigt, även fast det känns som att jag har jobbat sen februari. Från och med imorgon får jag lön för det jag gör :D Jag rivstartar med en 6-dagarsvecka. Jag har två sådana veckor i sommar p.g.a. personalbrist. Annars är det tänkt att man ska få vara ledig en dag i veckan när man jobbar lördagar. Fikarasten är nu indragen på morgonen så personalen börjar direkt när vi öppnar kl. 9.30. Så här jobbar jag till veckan:

Måndag: 9.30-18.15
Tisdag: 10.00-14.00
Onsdag: 9.30-18.15
Torsdag: 9.30-18.15
Fredag: 9.30-18.15
Lördag: 9.00-14.00

Fruktansvärt dåliga arbetstider är det på apotek. Det är största nackdelen med mitt jobb. Jag har fått mitt schema för 8 veckor framåt och jag jobbar oftast från 9.30-18.15 vilket jag tycker är pisstider. Jag hade mkt hellre börjat mellan 7-8 på morgonen eftersom jag ändå är uppe kl. 6. Fördelen är ju då att gofisen inte får för långa dagar på dagis. Men, men jag har inte så mkt till alternativ. Jag måste försörja mig och familjen och det skulle ju inte direkt bli några kortare dagar om jag skulle pendla till Karlstad så det kunde vara värre.

Lite bilder från igår:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0