Iphone 4S!


Igår köpte jag en ny mobiltelefon. Mitt abonemang går ut på torsdag när jag fyller år så då tänkte jag att jag köper en ny mobil samtidigt med abonemanget. Jag ringde telia igår och beställde en vit Ipone 4S. Nu när Ipone 5 har kommit så har ju 4:an blivit billigare och eftersom jag inte bryr mig om det senaste så duger 4:an alldeles utmärkt åt mig. Jag band den på 2 år så får jag med gratis spotify i ett år. Jag köpte ett mellan abonemang eftersom jag inte har hemtelefon. Då ringer jag 400 gratis samtal/månad och skickar 1000 sms gratis/månad. Det kommer jag knappast att överskrida så då vet jag vad det kostar mig exakt varje månad. Jag betala 399 kr i månaden i 2 år och då ingår ju internet, de 400 samtalen, 1000 sms:en och telefonen. Min gamla rosa ihopfällbara nokia börjar bli antik så det känns som jag är sist av alla att  skaffa mig en smartphone. Telefonen hade en 8 megapixlerskamera så det blir stor skillnad mot min gamla telefon som bara tar suddiga bilder. Egentligen hade jag tänkt köpa någon annan smartphone tidigare eftersom jag tyckt att Ipone varit så dyra men i fredag när brorsan var här så kollade jag på hans Iphone och den verkade väldigt enkel att förstå sig på för mig som är oteknisk. Det var det som jag gick på när jag valde telefonen eftersom jag aldrig haft en smartphone. Den kommer redan på tisdag till veckan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0