Klänningen beställd!


Det mesta hanns med idag. Klippningen av gofisens hår gick sådär. Han ville först inte sitta ner överhuvudtaget. Vi funderande nästan på att skippa klippningen. Till slut satte han sig i knät på pappa med det var ingen lätt match. Tror frisören och mamma och pappa blev svettiga :P han ville inte bli klippt. Det blev iaf bättre än innan. Nästa gång får mormor klippa honom istället. Det är nog ingen idé att gå till frisör på ett tag tills han växer till sig :)
Tapeter har vi nu valt ut till alla rum. Sen drog jag ut på en promenad och avslutade med att jogga i 15 min. Man ska ju börja försiktigt. Imorn lär jag ha träningsvärk :P när gofisen kom hem från dagis var det så vackert väder så vi var ute och lekte istället för att åka till badhuset. Vi cyklade till mormor och morfar och då va morfar på väg ut och träna i valberget så då cyklade vi dit och kollade på och tog oss upp en gång i backen vi oxå :)

 
Shortsen jag sydde igår var i trängsta laget för att kunna ha dem hela sommaren så ikväll sydde jag ett par i en storlek större i samma tyg men i samma benlängd som de jag sydde igår (gofisen har ju korta ben). Prövade dem imorse och imorn gör jag en ny prövning på de nysydda shortsen och hoppas på bättre lycka...
 
I förregår kom tygproverna och den ljusgula färgen var precis i den nyansen av gul som jag vill ha :) Igår bestämde jag mig för vilken klänning jag skulle beställa och nu ikväll beställde jag klänningen. Det blev denna klänning och dessa skorna:
Både klänningen och skorna kommer från jenjenhouse där jag beställde min brudklänning. Spännande att se hur den kommer att passa. Denna gång tog jag specialmått efter min kropp så att mamma ska slippa hjälpa mig att justerna. Men man vet aldrig, det kanske behövs ändå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0