Theodors lillasyster!

 
Idag blev det äntligen dags för ultraljud. Vi har väntat i flera veckor på att det skulle bli dags. Nästan direkt barnmorskan började kolla på bebisen sa hon att det är ett barn i magen. Det kändes skönt att veta :-) sedan kollade hon så att allt såg bra ut och det gjorde det lyckligtvis nog. Hon mätte också på flera ställen för att beräkna graviditetslängden. Jag blev framflyttad 6 dagar från 29/4 till 5/5. När jag väntade Theo fick jag ett tidigare datum med en vecka istället. Men det kändes lika bra att bli framflyttad så hoppas jag inte att det blir 24/4 på gofisens födelsedag. Vi ville ju ta reda på könet om det gick och jag har ju haft mina aningar om att det skulle bli en flicka denna gång. Barnmorskan sa att det ser ut som det blir en flicka men ville också att en kollega skulle kolla för att bekräfta och hon sa samma sak. Så det verkar som vi ska få en dotter och Theo ska få en lillasyster. Här är hon, våran Thilde:

Vi passade på att göra lite ärenden när vi ändå va i stan. Theo va hos mormor och morfar idag. Han har smittat ner dem så de va bottenförkylda och hemma från jobbet. Konstigt att A och jag klarat oss. Gofisen har varit hemma nästan hela veckan från dagis. Han va där 3 timmar i tisdags innan de ringde från dagis och sa att Theo inte va pigg och A fick åka hem från jobbet. I onsdags VAB:a jag igen och igår va jag ledig. Hoppas att den hemska hostan han har släpper snart. Han hostar tills han kräks :-(
 
När vi va på Bergvik så kunde jag inte låta bli att köpa något till Thilde. Jag hade fått en rabattcheck från kappahl och gick in och kikade och då köpte jag detta:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0