Högt blodtryck!

 
Idag har jag varit på kontroll hos barnmorskan igen. Tyvärr såg det inte helt bra ut denna gång. Mitt blodtryck va ganska högt. Misstänkte det när hon mätte blodtrycket tre gånger på raken och ville sen att jag skulle lägga mig på sidan istället. Sedan bytte hon blodtrycksmätare och mätte en femte gång men blodtrycket va fortfarande högt. Jag fick därefter lämna ett urinprov och den visade +1 på skalan. Jag har inte riktigt koll på denna skala men förstod att det va protein i urinen, vilket inte är helt bra. Efter urinprovet mätte hon blodtrycket igen och då hade det sjunkit till 160/90. Då tyckte hon inte att jag behövde åka in till BB idag om jag inte får några andra symptom. Jag har ju inte känt några symptom på detta förutom att jag svällt väldigt mycket senaste 10 dagarna men ingen huvudvärk eller nåt annat som brukar följa med havandeskapsförgiftning. Nu ska jag lämna ett nytt urinprov imorgon och även ett på onsdag och på kontroll igen hos barnmorska på onsdag. Blev beordrad att vila och högläge med fötterna nu. Det enda jag ska göra är lämna på dagis sedan vila och vila. Det känns inte som jag göra annat än vilar :P Nu hoppas jag bara att inte mina värden blir sämre. Bebisen hjärtljud va bra. Idag låg de på 131 så h#n verkar må bra inne i magen :-)
Idag gick jag in i 38:e veckan (37+0) så skulle bebis födas snart så har jag iaf nåt mållinjen då man från och med vecka 37+0 räknas som fullgången. Nu skulle bebisen klara sig fint :-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0