Lucia!

 
Igår va vi på dagis och kollade när gofisen gick luciatåg. Han va pepparkaksgubbe även detta år. De va så söta och duktiga. Jag tog massor med kort men vill inte lägga ut här eftersom det är andra barn med på korten. Tog några hemma också:
Idag har vi varit på fyraårskalas i Ekshärad. På samma sätt som gofisen är intresserad av tåg så är Joel intresserad av traktorer, grävmaskiner och vedhuggning. Därför passade Joels tårta honom ypperligt:
Lotta i Ekshärad har gjort denna fina tårta. Hon gjorde gofisens "tågtårta" när han fyllde 3 år. Tyvärr skulle hon bort när vi hade dop för Thilde så mamma och jag bakade en själv som fick duga. Annars hade jag beställt av henne.
 
Ikväll lagade vi en jultallrik till middag eftersom A inte ätit julmat än och ville ha det. Själv fick jag följa med apoteket i veckan på julbord trots att jag inte jobbat mer än en månad på hela året. Så här blev dagens middag:
Vi fick frestelse av min mormor. Än så länge har jag inte träffat på någon som gör bättre Jansson än hon. Mina älgköttbullar går inte av för hackor heller :-) 
 
Idag har klädförråden spontant blivit påfyllda till barnen. Joel som är 117 cm är riktigt stor för sin ålder mot gofisens 102 cm. Därför har gofisens kunnat ärva  mycket kläder av honom. Nu va det relativt nya kläder som han växt ur. Ett par byxor var använda två gånger och en tröja var aldrig använd då den visat sig vara för liten. Vi köte därför dessa kläder av dem i stl. 116 som får hamna i växalådan:

Dessutom va barnens mormor och morfar till Karlstad idag och kom hem med kläder till barnen:

Så mkt måste jag lägga upp dem. Korta ben har gofisen och är knubbigt bygd.
Dessa söta kläder till gofisa i stl. 80 att växa i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0