Babynest!


Jag tänkte sy en timme när barnen somnat igår men det bidde inte så då jag somnade under nattningen antagligen före gofisen :P . Jag började nattningen halv åtta och hade planer att se på sommarkrysset och äta räkor och rostat bröd till kvällsmat men kl. 21 sov gofisen fortfarande inte och sen somnade jag efter det, vaknade kl. 1 och va hungrig så mitt i natten åt jag min kvällsmat ändå :-) det blir aldrig som man tänkt sig när man har barn....

Snedslån sydde jag också på igår när gammelmormor hälsade på och va uppe med gofisen på hans rum och underhöll honom. Thilde va inte nöjd och det som hjälper då är att åka bil eller sitta i bärselen så jag sydde på snedslån med en sovande Thilde på magen i bärselen. Det fungerade utmärkt :-)  
Detta har jag hunnit med hittills:
Ritat och klippt till mönster
Klippt ut i dubbelt tyg
Sytt raksöm runt om babynestet med tyget räta mot räta från mitten på den ena flärpen till mitten på den andra så man kan vända ut och in på babynestet.
Sytt fast snedslå runt babynestet som täcker sömen. Där ska anoraksnöret träs i sen.
Så ser det ut nu.

Nästa moment blir att klippa till och sy fast plattvadd till "liggplattan"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0