Babynestet klart!


Trodde verkligen inte att det skulle gå så snabbt att bli färdigt med babynestet till Thilde med tanke på kaoset här hemma. Men jag har utnyttjat mista lediga stund. Nu är A hemma igen i alla fall :-) igår va jag tvungen att få hjälp. Det krisade sig då Thilde gallskrek från 4 på morgonen och inget hjälpte. Jag kunde inte få iordning gofisen och mig själv och skriket gjorde mig till slut förtvivlad. Kl. 10 kom mamma och tog med sig bägge barnen och kom tillbaka när Thilde skulle ha mat igen så jag fick vila. Gofisen följde med dem hem så hade jag bara Thilde att ta hand om. Det är det som gör att jag inte orkar eller känner att jag inte räcker till när jag har ett barn till att ta hand om. Idag har hon också haft ont i magen men gammelmormor va här mellan 9-13 och underhöll gofisen. Tror inte att jag skulle ha klarat det utan all hjälp vi fått av närstående. Mina föräldrar va här en stund ikväll och mamma sa att hon hört att massage på magen kan hjälpa lite så det får vi pröva. Imorn är det iaf dagis igen men jag hade önskat att han fått vara där lite mer iaf tills Thildes magont blir bättre. Igår kväll och även denna kväll har barnen somnat hyfsat tidigt, vilket gjort att jag hunnit sytt klart babynestet. Känner mig rätt nöjd :-)

Så här blev det efter jag klippt till och sytt fast vadden till liggplattan.

Därefter syddes kantbandet på nedtill.


Anoraksnöret träddes in i kanalen av snedslån.

Vadd klipptes till och rullades som en korv till fyllning kanten runt om nestet. Jag sydde på foder som rullades runt ytterst på korven så det skulle bli halkigare och lättare kunna få in i nestet.

Nu har jag fått in vadden.

Avslutningsvis syddes öppningen igen för hand.

Så här blev resultatet. Här är framsidan.

Baksidan

Ihopdragen

Tyget på utsidan nestet. Jag valde att ha oblekt tyg inne i nestet som mamma hade liggandes hemma hos sig då jag tyckte det skulle bli för rörigt med blommigt inne i nestet också.

Nestet gjordes 10 cm bredare och 20 cm längre. Nu kan nog Thilde sova i det tills hon är ca 6 månader sedan får det bli spjälsängen. Nu ska jag tvätta det urvuxna babynestet och höra om brorsan vill ha för eventuella framtida barn annars lägger jag ut det för försäljning på tradera. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0