Sniptjärn!


Vi har varit i Sniptjärn i helgen för första gången i år och premiär för Thilde. Det gick bra. Andreas, jag och Thilde sov på loftet och gofisen nere bredvid morfar och Dolly. Gofisen va ute och fiskade i båten med sin pappa, morfar och morbror och fick napp för första gången :-) Thilde och jag stannade kvar uppe i stugan och när gofisen kom tillbaka berättade han att han fått fyra abborrar :-) det va fruktansvärt mkt knott och mygg där nu och gofisen fick fullt med bett i pannan som kliade på honom mkt idag. Tyvärr fortsätter hans snubblande och otur och han lyckades skada sig två  gånger igår som resulterade i en bula i pannan och skrapsår på ben och armar. Idag hände nästa olycka hemma då han skulle stänga en ytterdörr och klämde tummen :-( då blev jag riktigt orolig. Gofisen är rätt tålig och gråter inte i första taget han slår sig men då skrek han som en stucken gris och grät väldigt länge. Det verkar som det gick rätt bra ändå då han kunde böja på tummen. Den gick inte av utan blev klämd vid nagelbandet och blödde där. Han blev skärrad efteråt och ville gå upp och lägga sig efter det. Han fick en festis av oss som tröst och sen följde jag med honom upp och läste saga för honom och då somnade han. Hoppas han inte har ont imorgon....
Thilde och jag myser i soffan medan resten av familjen sover. Det blev sent i säng för oss igår och gofisen vaknade kl. 7 imorse så jag ska strax lägga mig med. Ikväll blir det ingen sömnad för mig...
Conrad ville med farfar hem så han fick bära in Conrad till husse och matte som låg och sov när vi skulle åka hem idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0