Magsjuk!

 
Igår blev gofisen magsjuk tror jag. Han spydde bara i 2 omgångar men det va mkt vill jag lova. Jag höll på att ta reda på spyor hela dagen. Första gången va jag i köket då han kom från vardagsrummet och sa "jag spyr" då hade han redan spytt ner halva soffan, soffbordet och på vardagsrumsgolvet. När han kom in i köket fortsatte han att spy där på golvet och så det skvätte på köksluckor och kylskåpet. Nästa gång va jag förberedd och då blev det inte så mycket. Jag hatar magsjuka och gofisen kan inte spy i hink än så det blir så mycket städande och tvätt. Det som känns bättre än för ca 2 år sedan när han hade sin första magsjuka är att han inte är rädd eller ledsen längre när han spyr. Det enda han sa va "jag spyr" och "kladdig". Inga tårar nu längre....Det va första gången jag tvättade soffan och det är nu 3 år sedan vi köpte den så det va nog på tiden. Det va ett helsike att få av klädseln då det satt så tajt men lättare att få på tillbaka konstigt nog. Jag fick kraftiga sammandragningar när jag kämpade med att få av klädseln så jag fick ta många pausar. Kraftansträngningen att torka spyor och klä av soffan gjorde att jag låg i soffan resten av dagen och vilade. Gofisen blev pigg igen efter att han spytt och hade aldrig någon feber. Däremot har inte matlusten kommit tillbaka än. Hoppas bara inte jag får det. Vi har snart haft allt här hemma i februari. Det började med att A blev magsjuk. Sedan blev gofisen förkyld som sedan smittades till mig och några dagar senare till A. Igår fick gofisen magsjuka. Det fattas ju bara att jag ska få magsjuka så är cirkeln sluten :P
 
Idag har vi gjort en tripp till Charlottenberg. Jag började må illa på hemvägen och trodde att nu kommer magsjukan men sen somnade jag och det blev inget. Det blev dock en kort tripp endast ett par timmar på shoppingcentret då jag fick så ont i ryggen och av foglossningen att jag inte kunde gå mer. Det va knappt jag tog mig till bilen sen. Snart får vi nog skaffa en rullstol till mig. Vi ville hitta på något idag och gofisen behöver vårytterkläder.
Det mesta köpte vi på KappAhl. Det blev en vindoverall, mössa, vårjacka, regnställ, vårskor till gofisen. Klänning, body och leggings till Thilde som jag tror kan bli perfekt i storlek att ha på bröllopet vi ska på i sommar. A köpte ett par byxor och en skjorta och jag köpte mig en påse lösgodis så jag ska bli ännu tjockare P. Någonting ville ju jag också ha. A köpte också en leksak till gofisen. Ett utbrott fick gofisen under shoppingturen när han inte fick sin vilja igenom. Efter 10 min skrik och gråt lugnade han sig....
Gofisen valde ut färgen själv på denna jacka. Denna färg och enfärgad rosa va på tjejsidan och denna:
och enfärgad turkos och marinblå fanns på killsidan. Jag gav gofisen de två altrnativen som på bilderna och han ville ha den röda/gula/turkosa. Personligen skulle jag valt det andra alternativet men gofisen gillar när det är mkt färg och jag tycker det är bra när han får känna sig delaktig och välja ibland. Den blir dessutom perekt för lillasyster att ärva. Hon kommer att ärva så mkt blått ändå.
Newbie på KappAhl har så mkt sött. Tänkte att hon kunde ha bodyn under klänningen och denna va så söt med spets. Vi är bjudna på bröllop i juli då blir denna outfit perfekt om den passar då. Köpte stl. 62. Nu får jag inte köpa på mig mer flickkläder. Tänk om det blir en pojke. Man kan ju inte vara helt hundra fast det känns så och två barnmorskor sa samma sak. Det spelar ju ingen roll vad det blir men jag skulle bli förvånad eftersom jag känt mig så säker från start att det är en tjej. Då får jag sälja eller ge bort flickkläderna för det blir vår sista bebis den saken är klar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0