Förkylning!


Då var höstens första riktiga förkylning här. Barnen är bottenförkylda och hostar. Ingen feber dock så imorgon blir det nog dagis igen. Thilde va lite snorig redan för två veckor sedan som gick över på ca fyra dagar och då blev A riktigt förkyld men gofisen och jag klarade oss. Nu drog det igång igen och så vi får se om vi vuxna klarar oss denna gång. Jag läste på sjukrådgivningens hemsida att 8-12 förkylningar är normalt i småbarnsåldern så det är nog inget fel på vårat immunförsvar utan normalt att det blir så första åren på dagis. Detta är barnens 8:e förkylning sedan julen så vi är på god väg :P

Igår åkte jag och mamma och mormor en tur till Charlottenberg på eftermiddagen när vi kommit hem från Sniptjärn. Barnen behövde lite inför vintern så nu har jag inte så mkt kvar på min lista. Vantar och en vinteroverall didriksson i stl. 80 är det som fattas nu. Jag köpte en overall till gofisa på rea i stl. 90 men det verkar bli alldeles för stort, kanske går i slutet av vintern eller i början av nästa så nu tänker jag köpa en på Tradera i stl. 80. Jag har flera bud på G men det är så lätt hänt att man missar tiden när aktionen går ut.
Nu har gofisen fått två par vinterskor, fleeceunderställ och en fodrad regnmössa. Gofisa fick en vinterjacka, strumpbyxor med halkskydd och kläder. 
Jag köpte mig en ny träningsbh och en dricksflaska och så fick A två nya t-shirt som ej kom med på bild så ingen i familjen blev lottlös. Jag provade sju par svarta byxor men inga passade :P så jag ska gå till la rose i veckan och kika istället då jag behöver ha flera par att byta med i jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0