Kladdkaka!


Imorgon åker vi till Sniptjärn och sover över till på söndag efter jag kommit hem från jobbet. Mamma och pappa följer med och har fixat all mat 😃. Vi ska ta med godis och chips och så har jag bakat en kladdkaka med marabou oreo som glasyr till efterrätt imorgon eller fika på söndag 😍.  Skönt att slippa tänka på matbiten när jag jobbat så mkt denna vecka. Nästa vecka blir mkt lugnare med mindre jobb. Ikväll var det tufft att ta sig ut att träna då jag jobbat från 8.45-18.30. Hungrig var jag också då det inte fanns tid för kafferast på eftermiddagen men A pushade på mig att jag skulle ut för att må bättre så jag drog ut och åkte 50 min rullskidor i Valberget efter att Thilde lagt sig för kvällen. Nu känns det bättre fast när jag kom hem från jobbet kände jag mer för att sätta mig i soffan med ett glas vin än för att träna. Jag sa till A ikväll att jag kommer aldrig mer att gå ut och träna efter Vasaloppet de dagar jag jobbar till stängning och det står jag för! Det är drygt att orka ut så sent men skönt efteråt såklart. Nu är det iaf ljust ute och det underlättar väldigt mycket.

I fredags för exakt en vecka sedan tog Thilde två steg på dagis men har inte upprepat det sedan dess. Det gör ont i mig att inte jag fick vara med och se hennes första steg som jag fick göra med gofisen. Hoppas hon tar nästa steg hemma när jag får vara med och se. Likaså gör det ont i hjärtat när gofisa somnat för kvällen innan jag kommit hem från jobbet och inte hinner träffa henne 😢. Gofisen hann också somna ibland när han var lika liten som Thilde innan jag hade slutat jobbet och det tyckte jag var jobbigt då som nu men det går över och detta minns inte barnen eller lider av ändå utan det är bara jag som lider över det och det är ju huvudsaken.
Gammal bild.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0