Mat!


Sedan jag blev mamma så har det blivit mkt matlagning för min del. Barnen äter två lagade mål varje dag och när de inte varit på dagis i sommar så ska alla mål ätas hemma. Det är en utmaning att komma på vad vi ska äta till lunch och middag. Det är rätt tråkigt att laga så mkt mat och oftast måste det gå snabbt och barnen ska tycka om det. Thilde är ju lätt nu då hon äter det mesta medan Theodor  är otroligt kräsen och svår i maten. Tyvärr blir det ofta mat som makaroner och falukorv och pannkakor här hemma, blodpudding, fiskpinnar, fiskbullar och tortelini förekommer också rätt frekvent. Det är ju inte den nyttigaste maten men det äter båda barnen och det går snabbt. Vi brukar också alltid se till att ha matlådor med korvstroganoff och ris, spagetti med köttfärssås och lasagne hemma i frysen att ta till ibland när vi inte har tid eller orkar laga mat. Jag tröstar mig själv att det blir bättre nu när de börjar dagis och äter lunch där som blir mer varierande. 
Pannkakor äter vi alltid en gång i veckan. Man kanske kan göra dem lite nyttigare med grövre mjöl och något annat på än den supersöta sylten. Jag skulle behöva tips på nyttigare snabblagad mat som passar barn. Jag får googla så hittar jag säkert lite tips.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0