Spara eller slänga!


Mamma städar tydligen sin sista semestervecka för igår kom hon med fyra kartonger med mina gamla priser som legat nedpackade i deras källare. Gofisen ville så gärna se dem igår men så somnade han på hemvägen från farmor och farfar och sov hela natten. Kl. 5 imorse kom han till min säng och sa "jag vill se dina pokaler" lite för tidigt på morgonen tyckte jag men när vi gick upp två timmar senare bar jag upp en kartong från källaren som gofisen tömde på sängen när jag hängde tvätt:
Frågan är om jag ska spara eller slänga? De är ju inte värda något då det mesta är av plast. Nyttopriserna jag vann har jag använt eller använder för länge sedan så dessa priser har bara ett affektionsvärde för mig. Jag vill inte ha dem framme så om jag sparar kommer de att få stanna kvar i kartongerna i källaren så vad är egentligen vitsen med att ha kvar dem? Jag har ju minnena kvar, träningsdagböcker och resultatlistor så det kanske får räcka. Annars misstänker jag att de hamnar i källaren och så slänger jag dem om 10, 20 eller 30 år när jag får för mig att rensa bland mina grejor. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0