Blandat!

 
Igår morse satt det två domherrar vid fågelplatsen utanför vårat hus:
Vi va och hälsade på gammelmormor på eftermiddagen som sa att de kommer när det blir snö. Mycket riktigt så fick vi ca 1 dm snö inatt :-)
 
Mormor och morfar hälsade på oss igår när bägge va lediga. Mormor passade Thilde när morfar, Dolly, gofisen och jag gick ut en stund. Jag drog gofisen på boben till lekparken och där finns en kulle som passade perfekt att åka utför:

Vi har spelat spel flitigt senaste tiden. Gofisen fick ett bamsespel i julklapp och det har vi varvat med memory. Gofisen har nu lärt sig känna igen siffror.  Tror att julkalendern gjorde sin nytta :-) han lärde sig räkna redan för snart två år sedan och nu har han börjat lära sig siffror. Räkna prickar på tärning går också bra. Han verkar vara lik mig då jag haft lätt för matematik. Färgerna tog lite längre tid för honom att lära sig. Det var förra vintern de enklaste färgerna satte sig. Han fick en bok om bokstäver  och en bok om siffror i julklapp som vi bara kikat i men boken om bokstäver har han inte visat intresse för utan det är sifferboken som är mest intressant.

Idag har vi varit till BVC på förmiddagen och gofisa har växt som hon ska. 68 cm lång och 9270 gram väger hon nu:
Huvudomfånget följer kurvan, längden en kurva mindre och vikten nästan en kurva högre. Min älskade knubbis :-)

Hos gammelmormor igår.
 
Efter BVC följde morfar med gofisen till "farbror frisören" som vi kallar honom :-) det va välbehövligt. Gofisen ville dock inte ställa upp på en bild efteråt utan tittade bort :P
 
Före:


Efter:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0