Enchiladas!


Till middag ikväll blir det enchiladas. Det känns meningslöst att bara laga till mig själv men jag är trött på pizza då vi äter det rätt ofta och så vill jag ha något godare till middag när det är helg. Andreas och hans kusin är på fiskeresa i helgen och de åkte på förmiddagen så vi har mor och dottertid i helgen gofisa och jag 😃
Man kan ju fylla dem med det man tycker om. Jag brukar steka hackad lök, majs, röd paprika och kyckling (en grillad kyckling hackar jag i småbitar). Sedan rör jag i en burk tacosås, 3-4 dl créme fraiche och en påse tacokrydda. Denna röra har jag på tortillabröd och rullar ihop och har ost överst och pizzakrydda. In i ugnen på 200 graders värme tills osten blir gyllenbrun ca 15 min, mums 😋.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0