Sjuk och bakning!


Nu har även jag blivit förkyld. Halsont har jag börjat fått och nu börjar snuvan komma. Thilde är rätt pigg men Theodor  är riktigt bottenförkyld. De var på dagis igår och personalen på myran sa att Theodor hostat mkt. Vi siktar på att barnen ska vara på dagis imorgon och på fredag då de ändå fått vilat upp sig idag och ingen har feber. Sedan blir de lediga lör-måndag och även fredag så endast tredagarsvecka för dem nästa vecka.
Idag fick jag ställa in träningen då jag har halsont men jag är så nöjd att jag tränat regelbundet utan sjukdom sedan början på maj så detta har jag råd med. Det är länge kvar tills Vasaloppet och Tjejvasan så jag hinner nog få någon mer förkylning :P 
Idag har vi varit och handlat barnen och jag. Vi har bakat, jag har lagat både spagetti och köttfärssås och en spenatpaj. Gofisen har varit med sin morfar till "farbror frisören" och jag har rensat och plockat fram skor och kläder till barnen. Hittade två par vinterskor i stl. 22 efter Joel och Jolin som jag glömt bort att jag hade och jag har redan införskaffat i stl. 21 så nu borde Thilde klara sig i vinter.

Thilde är klätterapan nr. 1. Hon vågar inte släppa taget för att gå fast vi märker att hon har balansen nu och är redo men klättra överallt det vågar hon :P
Kolagömmor
Schweizernötsnitt
Chokladsnitt

Vår middag: Spenatpaj med soltorkade tomater och fetaost och sallad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0