Lösa tänder och vattkoppor?

 
Det går vattkoppor på barnens dagis och Theodor har haft lätt feber i tisdags och onsdags och idag hade han som en blåsa ovanför armbågen som han säger kliar. Jag tycker det ser ut som ett myggbett men finns det redan mygg ute? Det har dock blivit mer rött under kvällen. Jag ska googla på vattkoppor ikväll och läsa in mig på det. Han var på bollek ikväll med sin morfar och jag skulle inte tycka att han skulle vara så pigg om han hade vattkoppor. Vi får väl se hur det utvecklas.
 
Gofisen var till tandläkaren i fredags på den årliga kontrollen. A följde med honom och jag var hemma och vab:a den dagen. Han hade inga hål men flera av hans tänder sitter redan lösa. Ikväll visade han mig att han kunde vicka på två av sina tänder så det dröjer nog inte länge innan han tappar sin första tand. Så tidigt tänkte jag, jag trodde att man gjorde det vid 6-7 årsåldern men gofisen fick sina tänder väldigt tidigt så det kanske hänger ihop? Gofisa däremot är sen med att få sina tänder, det saknas ganska många än i hennes mun men enligt tandhygenisten var det ingen nackdel att det tar längre tid utan snarare bättre men det är ju inget man kan påverka men lite roligt bara att syskonen är så olika.
Gofisen ska tillbaka till tandläkaren och klippa strängen under tungan om ett par veckor som är för stram på honom. Har ingen aning om hur det kommer gå till men hoppas det är ett enkelt ingrepp. Det vore ju tråkigt om gofisen skulle få tandläkarskräck nu när det gått så bra de senaste två åren han varit där.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0