Hallonsylt!


Helt otroligt vilket väder vi har denna sommar. Trodde nog att sommaren va slut när vi kom hem från Mallorca och definitivt när kylan kom vid midsommar. Efter att vi kom hem från Leksand sommarland spenderar vi mestadels dagarna vid mammas och pappas pool och Theodor leker med kompisar.  Tror nog aldrig vi varit så bruna i min familj som nu. Vi är ju ute i solen hela dagarna ☀️ 
Igår och idag plockade vi hallon i mina föräldrars hallonbuske så ikväll kokade vi sylt av hallonen. Det är första gången jag kokar hallonsylt så det ska bli spännande att se hur konsistensen blev då jag enbart tog syltsocker till hallonen. Hoppas den inte blir för tjock och geléaktig. När jag kokar blåbärssylt har jag 50 % syltsocker och 50 % strösocker och jordgubbssylt har jag 75 % syltsocker och 25 % strösocker. 
(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0