Blåbärsglögg!


Gjorde klart glöggen i eftermiddag som jag påbörjade igår. Har fått receptet av mamma och det är solklart den godaste glöggen jag druckit. Den blev dock dyr eftersom vi inte hittade några blåbär i somras så vi fick köpa allt. Därför ska vi njuta extra mkt när vi dricker den ;)

Recept:
1,5 L blåbär
1,5 L vatten
2 msk kanel
2 msk hela kryddnejlikor
4 dl strösocker
Konjak (jag tog 4,5 dl)

Mixa bär och vatten tillsammans. Ha i en stor kastrull och tillsätt kryddorna. Koka i 30 min. Låt stå över natten.
Sila och koka sedan upp med socker. Låt svalna och häll i konjak efter behag (ca en kvarting + lite mer ;) !!!!!!!!!!)


Kokade i 30 min.


Sila.


Koka upp med socker.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0