Fredag :)


Igår var jag pigg och kunde inte somna så kl. halv tolv drog jag igång och bakade rocky road. Hade tänkt att göra dom på lördag men passade på inatt istället. De blev farligt goda. Gjorde dom för kanske två-tre år sedan men då blev jag besviken men med lite ändringar i receptet så blev de väldigt goda.



Grundreceptet kommer från Leila Lindholm som hon bakade i Leilas jul.

Recept:
600 g mörk kvalitetschoklad 70 %
2 påsar dumlekola
2 nävar mini marshmallows
3 dl salta jordnötter
1 dl skalade pistagenötter

Min variant:
600 g marabou mjölkchoklad
2 påsar dumlekola
2 nävar mini marshmallows
3 dl salta cashewnötter
1 dl skalade pistagenötter

Gör så här:

1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten).

2. Blanda samtliga ingredienser.

3. Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.

4. När kakan har stelnat, skär upp den i stänger.



De blev mycket godare. Jag gillar ju egentligen mörk choklad men i den här blandningen var det inte gott. Mådde bara illa när jag åt dem men med mjölkchoklad blev de hur goda som helst. Undrar om jag lyckas spara dom till julen, tror nog inte det ;)


Idag sov vi till kl. halv nio. Nu ska vi dra ut på en promenad runt borejoggen innan svärmor kommer med räkor som hon köpte i Kongsvinger igår.


Dagens outfit ;)










Det ska smakas på allt nu :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0