Heldag i Karlstad!


Idag har jag och gofien varit till Karlstad och hälsat på bästa Maria :) Det blev en mkt trevlig och rolig dag. Var först lite osäker på hur jag skulle klä gofisen för det var 13 minusgrader hemma imorse. Så jag tog med både vinteroverallen och fleeceoverallen men i Karlstad var det bara 5 minusgrader när jag kom och ingen snö överhuvudtaget. Tänk att det kan skilja så mkt på bara 10 mil. Vi drog först till stan och lunchade och Maria var å gullig att hon bjöd mig på lunchen. Minns inte vad stället hette men de hade super god mat. De serverade två rätter som vi smakade på, lax med potatis och nån kall laxsås och kalvfärsbiffar med råstekt potatis med nån god sås. Vi var mätta hela eftermiddan...Sen blev det lite shopping.


Reflexskydd från Clas Ohlson som man drar över hela suffletten på barnvagnen så nu kommer vi att promenera säkert även i mörker.


Body i stl. 86 att växa i från Lindex. Gillade färgerna.


Skjorta med slipover i stl. 80 från h&m som gofien kanske kan änvända om 1-2 månader. Har köpt ett par bruna manchesterbyxor förut från h&m i stl. 80 som matchar det jag köpte idag.


Dessa har jag hemma som han ska ha till setet.


En till julklapp till svärmor från oss. Insåg när jag kollade igenom julklapparna att hon inte fått lika mkt som de andra och rättvisa är viktigt för mig ;) Detta fikafat kommer från boulevard.




Berättade för Maria att jag är trött på min utväxt men ska inte gå till frisör än på ett par månader så då frågade hon om hon fick göra slingor på mig och det tackar jag ju inte nej till. Så vi drog till Åhlens och köpte färg. Vi får se om vi hinner i helgen. Det blir ej permanent färg utan toning och vi ska blanda en mörkblond med en ljusbrun. Ska skaffa foliepapper och en pensel tills dess. Blir det för mörkt så ljusar jag bara upp det nästa gång jag ska till frissan.


Så här glad var gofisen när han fick sitta upp i vagnen idag. Vi tog även en promenad ut till norrstrand och gick in i en butik där de säljer brud- och balklänningar och kikade. Det fanns mkt fint men provade inget. Det får bli en annan gång. Innan vi gick hem köpte vi med brownies och cola från seven eleven och fikade hemma hos Maria innan vi drog norrut . Tack Maria för en fin dag!

Ikväll har jag googlat på brudklänningar. Blev inspirerad efter besöket i butiken. Har varit inne på att ha en klänning i chiffong men nu funderar jag på att ha spetsklänning istället. Vi får se. Än så länge så är detta min favorit:

Alt. 1


Gillar urringningen i ryggen väldigt mkt.

Alt. 2




Alt. 3




Alt 4.


Med spetsbolero.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0