Bad timing!


Hade så mkt sett fram emot mammas 50 årskalas igår på prostgårdslagårn. Hon fyller 50 år idag men hade sitt kalas igår. Men det fanns ingen chans att det skulle gå. Det började med att jag började må illa på fredagskvällen efter att vi ätit pizza. Trodde först att illamåendet berodde på att jag hade ätit för mkt eller att jag blivit matförgiftad av svampen. När det inte släpper går jag och lägger mig men det bli bara värre och värre. Jag börjar frysa och sen kl. ett på natten springer jag upp på toan och som tur är har jag en hink där för samtidigt som jag spyr är jag tvungen att sitta på toan. Så håller det på med en halvtimmes mellanrum till kl. 4. Fy vilken hemsk natt. Så dåligt har jag inte mått sen förlossningen :P Jag orkar iaf somna till slut till kl sex. Då tar jag mig två ipren p.g.a. febern. Brukar sällan ha hög feber men det kändes som den var rätt hög. Somnade om igen till kl. 8 och mådde lite bättre så då hade jag lite planer att gå ändå en liten stund på kalaset fullproppad med ipren. Men sen på eftermiddagen efter att jag fått i mig ett glas coca cola och en tallrik yoghurt drog det igång igen så det var dödsstöten. Pappa hade också haft exakt  samma symptom som mig den natten så då förstod vi att det inte var maten. Älsklingen fick gå själv på kalaset en liten stund. När han sedan kom hem och vi skulle lägga oss började han må illa så inatt och idag har det varit hans tur. På ett sätt var det tur att det inte kom samtidigt för oss båda för igår fick han ta hand om gofisen när inte jag orkade och idag tvärtom. Hoppas bara att gofisen klarar sig och att vi inte smittat ner någon. Trots att febern och illamåendet varit borta idag så känner jag mig slak eftersom jag inte har kunnit äta efter ordning. Känner mig helt tömd. Var hemma hos föräldrarna en sväng idag och skulle smaka lite på resterna från igår men jag kunde bara äta en liten fågelportion och sen blev jag lite illamående. Nu har jag fått i mig en tallrik med vaniljyohurt iaf. Ska nog lägga mig nu och hoppas på en bättre morgondag.

Kommentarer
Postat av: maria

Usch då! Krya på dig vännen!

2011-11-06 @ 22:19:02
Postat av: Mammas Gofis

Tack :)

2011-11-07 @ 14:30:26
Postat av: Sara

Men fy! Bli frisk NU så att vi kan mysa i helgen!

2011-11-09 @ 14:23:04
Postat av: Mammas Gofis

Jag vill inte missa vår helg för allt i världen och jag känner mig i stort sett frisk nu :)

2011-11-09 @ 22:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0