Boxning för andra gången!


I eftermiddag ska jag ge boxningen ett nytt försök. Frida sms:ade mig i veckan och frågade om jag ville följa med igen. Sist slutade det med att jag fick magsjuka på kvällen när jag kom hem och jag hade världens träningsvärk i tre dagar :P så jag har inte de bästa minnena från den gången. Därför vill jag ge det ett nytt försök för det var väldigt effektivt. Både styrka och kondition på samma gång och så får man ut alla aggresioner i kroppen ;) Gillar den träningsformen. Förra gången så blev jag tillfrågad samma dag och jag har inte tränat inomhus med andra på länge så jag tänkte inte så mycket på att man borde fixa till sig lite innan. Jag hade inte rakat benen på över en månad och under armarna på nästan en vecka så det var så där lagom kul när jag kom dit och upptäckte det. Men alla var koncentrerade på sitt så förhoppningsvis la ingen märke till det. Men i eftermiddag är jag mer förberedd.

I förmiddags blev det en promenad runt borejoggen med Annika och hennes söta Oskar. Tiden går mycket snabbare när man inte går ensam. När vi kom tillbaks kom mormor och morfar (mamma och pappa) på besök och med sig hade de lite presenter. Gofisen fick en t-shirt och en keps med musse pigg tryck på i stl. 86/92 att ha till våren/sommaren. Älsklingen fick en flaska konjak och jag fick en clinique fondation. Kanon för min är snart slut. Nu har jag precis förberett kvällens middag eftersom det blir så sent efter boxningen så nu är det bara att ha i ingrediensena i pajskalet och sätta in i ugnen.


Till förrätt ska vi äta lite räkor och vitlöksbröd.


Till varmrätt blir det pestopaj med ugnsbakade grönsaker.


Till efterrätt blir det vit chokladmousse med hallon.
Har aldrig gjort egen chokladmousse förut så vi får se hur den smakar. Jag har bara köpt färdig i en kartong som man vispar upp med mjölk. Smeten var iaf väldigt god ;)

Imorgon ska älsklingen laga middag till mig. Spännande och se vad han hittar på. Han har iaf lovat att det inte blir falukorv och makaroner. Sedan vi träffades har han lagat middag (då räknar jag inte falukorv och makaroner och den typen av mat) tre gånger åt mig. Vi har ju hjälpts åt många gånger och han har lagat många gånger enkla rätter i vardagen men just helgmåltider är det bara tre gånger som jag blivit uppvaktad med. Första gången minns jag att det var i Bastvålen och vi hade kanske träffats i 3-4 veckor. Älsklingen hade semester och jag kom dit på kvällen efter att jag slutat sommarjobbet på apoteket. Då hade han gjort pastagratäng med kassler. Andra gången var också den sommaren och då grillade han kycklingfiléer och bakpotatisskivor med olivolja och flingsalt. Tredje och senaste gången var i mars 2010. Då var jag hemma och pluggade och hade deadline kl. tolv på natten på fredag natt till lördag på ett arbete. Minns att det var tajt om tid så jag hann inte göras något annat än plugga från morgon till kväll. Då lagade älsklingen baconinlindad kycklingfilé fylld med fetaost och klyftpotatis. Han har lyckats de få gånger han försökt men det känns som det är på tiden att han skämmer bort mig med en måltid nu. Roligt att han erbjöd sig för ibland kan han behöva påminnas :P


Dagens outfit ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0