Julhandlat!


Mamma och jag drog till Karlstad imorse och kom fram lagom till att de öppnade ikea. Där blev det shoppat julgranskulor, ljus, servetter, laptopunderlägg, korgar och ljusstakar. Mamma köpte nya möbler till kontoret som de har renoverat nu i höst. Det blev trångt att få in bokhyllan hon köpte trots att vi hade skåpbilen men vi lyckades till slut efter mycket möda och besvär :)


Dessa korgar blev det bl.a. från ikea till tv-bänken.

Därefter drog vi till sommarlagret och köpte blockljus till min nya adventsljusstake. Har letat i hela torsby efter blockljus som ska vara ganska höga och 5-6 cm i diameter eftersom adventsljusstaken är 25 cm bred. Gav upp efter att ha kollat på ica, vackra hem och la rose i Torsby. Kollade först på ikea men det fanns inga bra där heller men på sommarlagret fanns det och dessutom hade de 20 % i hela butiken.


Så här blev den nya adventsljusstaken till slut.

Det blev en sväng till barnens hus och rusta på våxnäs innan vi åkte in till centrum. PÅ barnens hus blev det julklappar till gofisen och födelsedagspresent till Joel som fyller ett år om två veckor. Det blev ett traktortåg med fyra djur som låter om man trycker på dem till gofisen och joel och till gofisen köpte jag även limegröna hörselskydd i julklapp.


På rusta köpte jag handtvål, julklappspapper, julklappsetiketter och mossa till adventsljusstaken. Inne i centrum köpte jag julklappar till mamma, brorsan, svärfar och Jolin. Det blev även ett nytt nattlinne till mig själv från lindex.

Avslutningsvis drog vi tillbaka till bergvik där vi besökte ica maxi, mansion och Coop Forum. På ica blev det istappsslinga som vi ska sätta ute på altantaket.

Ett startset och två stycken slingor blev det så nu har vi 5 m istappsslinga.

På mansion blev det en inflyttningspresent och på Coop Forum finns det en fbk-shop där jag köpte pappas julklapp. Han ska få två stycken fbk-ölglas och ett gigantiskt fbk-paraply från oss.


Vi kom hem vid sju-tiden på kvällen trötta efter en heldag i Karlstad. Men det var roligt och nu är alla julklappar fixade förutom älsklingens men jag har tänkt ut vad han ska få iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0