Babymassage!


Idag har vi varit på babymassage jag och Theo. Det är en gång i veckan vid fem tillfällen och idag var tredje gången. De hade delat gruppen i två idag så hälften har massagen vid ett annat tillfälle. Det kändes faktiskt mycket mysigare när vi var färre. Skönt att inte behöva trängas och det blev mer prat i gruppen. Jag tycker själv att det är mycket lättare att prata när man är i en mindre grupp och det verkade som de flesta kände så för det diskuterades mycket mer idag. Vi fick även se en film om barnmat efter massagen som visade exempel hur man kan introducera barnet till puréer och mat. Mjölk skulle man tydligen inte börja med förrän barnet är ett år och detsamma gäller salt och honung. Salt visste jag redan innan att man inte fick ge till bebisar men jag visste däremot inte att man fick krydda med andra kryddor. Allt utom salt och örtsalt går bra. Vi fick även med ett litet häfte med tips på hur en dags meny kan se ut i olika åldrar och lite olika recept på barnmat. Jag hade tänkt att bara köpa barnmatsburkar på ica men nu blev jag lite sugen på att laga egen mat. Dels för att burkmaten är väldigt smaklös och dels för att det även blir ekonomiskt. Det fanns bl.a. ett recept på spagetti och köttfärsås med rivna morötter, vitlök och peppar som krydda. Det känns som att det borde vara mycket godare än den tråkiga burkmaten. Man kan ju frysa in så behöver man ju inte laga så ofta. Kommer nog att kompletera med burkmat så att det blir varierad kost...

Sedan blev det ett träningspass i eftermiddag. Åkte rullskidor 57 min i valberget. Tyvärr så är det ju lägertider nu så det var fullt med folk som tränade. Själv tycker jag om att dra mig undan ha det lugnt när jag tränar så jag skulle ha åkt på lekvattnetsvägen istället, men det gick bra ändå. När jag kom hem så var mormor och morfar här och ville kika på Theo. De hade inte träffat honom sen i söndags så de var gossjuka :) Vi pratade resor eftersom ett resebolag ska komma till Toria imorn så att man kan rådfråga eller beställa resor. Vi ska nog gå dit på eftermiddagen och höra oss för om det går att förboka resor till nästa höst. 

Blev så sur förut då det är tredje gången jag glömmer när en traderaauktion går ut. Jag ville köpa ett när och fjärran spel och det här var splitternytt och jag tänkte vara taktisk och lägga mitt maxbud 15 sekunder innan auktionen avslutas men det var ju bara det att jag kom ihåg det två timmar efter att auktionen avslutats :P Både jag och älsklingen sa igår att nu får vi inte glömma det men det gjorde vi. Som tur är så brukar det dyka upp sådana spel hela tiden så nästa gång får jag inte glömma...Sedan blev jag inte direkt gladare när jag fick svar på mejlen att lära gå stolen var såld. Jag tänker köpa en lära gå stol till Theo och håller utkik på blocket och det här var en annons som sattes in igår på en akta graco stol med ljudfunktioner som bara var använd max 5 gånger. Det gäller att vara med direkt. Den här var turkos dessutom som är min favoritfärg. Får helt enkelt vara snabbare nästa gång.

Här kommer en bild på dagens outfit.


Dessa glömde jag fota som jag också köpte igår på rusta.

Rosa hundbajspåsar med svarta dödskallar på :) Har klagat på att mamma och pappa glömmer skicka med bajspåsar när jag ska passa Dolly, men nu är detta problem löst.
Godnatt!



Kommentarer
Postat av: Maria

Vad "vuxen" han Theo ser ut på bilden..hjälp vad fort tiden går! =/.....=)

2011-10-13 @ 21:51:29
Postat av: Mammas Gofis

Ja han har faktiskt växt mycket bara sista veckan. Det går alldeles för fort. Jag vill att han ska vara "liten" ett tag till :)

2011-10-13 @ 22:07:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0