Bilbarnstol!


Vi måste snart köpa en bilbarnstol till Theo. Den vi har hyrt från landstinget får vi max hyra i nio månader. Vi får som längst låna den till 25 december men han kommer inte att kunna ha den så länge. Idag insåg jag att det börjar bli lite bråttom då han knappt fick plats iden. Fötterna stack utanför stolen och det börjar bli tajt vid nack- och huvudstödet. Den tjocka fleecejackan gjorde nog också sitt. Så nu funderar vi på vad vi ska köpa. Man vill ju att gofisen ska åka säkert samtidigt tror jag inte att man behöver köpa den allra dyraste. Själv tror jag något däremellan kan vara lika bra. Vi funderar på att ta en tripp till Karlstad nästa helg och investera i en stol. Jag vill ändå sätta mig in i det lite grann för jag är lite skepptisk till försäljare och tror alltid att de vill sälja den dyraste för att tjäna så mycket pengar som möjligt. Idag har jag googlat lite på olika modeller och bäst i test. Den här Britax Multi-Tech blev utsedd som bäst i test 2011.

Britax Hi-Way blir utnämnd som bästa budgetval. Så den vore ju ett alternativ.

Vi får se, det finns ju många andra modeller också. Vi kan ju höra lite grann vad de rekommenderar.


Dagens outfit :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0