Firad i efterskott!


Igår pluggade jag mestadels av dagen på egenvården så idag får böckerna ligga på hyllan. Det enda jag ska göra idag är att skriva en mitterminsutvärdering och skicka in. Den ska skickas in senast 2:a maj och vi hade möte handledaren och jag i fredags så nu är det bara att formulera sig och få ned på papper det som sas...

I helgen har vi grillat. På fredag kväll kom brorsan med älgkött som vi grillade och gjorde klyftpotatis till det. Igår grillade älsklingen och jag hemgjorda hamburgare med bacon i älgfärsen och det blev riktigt saftigt och gott :)











Gofisen väckte oss vid 7-tiden imorse och då passade jag på att göra lite hushållssysslor som disk, tvätt, bädda, vattna blommorna och baka kladdkaka innan vi tog en promenad runt borejoggen hela familjen. Sedan har vi haft besök från Ekshärad. Hela familjen var med och firade gofisen i efterskott. Jag tror att Joel tyckte det var roligt att vara här när det fanns nya leksaker som inte var babyleksaker :) Gofisen fick ett par badlöjor/badbyxor i stl. 12-16 kg. De som han fick i julklapp var storleken under (10-13 kg) och är nu urväxta. Till sommaren ska vi åka och bada hos mina föräldrar. Vi får se om han gillar det :)




Igår fyllde svärfar 62 år och idag ska vi dit och fira honom och vi blir bjudna på middag samtidigt. Gofisen föddes alltså bara 4 dagar före sin farfar, 1 dag före Frida och 1 dag efter sin mormors morfar.  Trodde nog aldrig att jag skulle behöva vänta så länge eftersom han var beräknad till 11:e april. Jag trodde från början runt 7:e april. När jag började gå över tiden var min nästa gissning 18:e april då min kusin har födelsedag sen gav jag upp och trodde inte längre på att vi skulle få någon bebis :P Gofisens mormor gissade från början på den 23:e april då hennes morfar var född och det blev ju faktiskt riktigt nära gissat eftersom gofisen föddes kl. 1.04 på natten den 24:e april. Nästa gång ska jag utgå från hennes gissning ;) Fast det blir inte än på ett tag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0