Gofisen reser sig upp!


Typisk! Ännu en gång missar jag ett steg i utvecklingen hos gofisen. När jag var i Uppsala då lärde han sig att krypa och när jag var i Göteborg i helgen då lärde han sig att resa sig upp på fötter. Men jag fick se det när jag kom hem igår kväll :) Först gången han ställde sig upp i fredags så tappade han taget efter att han kommit upp och ramlade och slog sig men det gick som tur bra. Han tar sig dock inte ner tillbaka på golvet när han ställt sig upp så efter ett tag blir han helt stum i benen och då får vi hjälpa honom ner på golvet igen, hehe. Idag när jag stod och lagade mat så försvann han ut i vardagsrummet och då hörde jag efter någon minut  att han med gnällig röst ropade "mamma". När jag kom ut till vardagsrummet så stod han upp vid tv-bänken och var trött i benen men tog sig inte ner.



Saknade gofisen väldigt mkt när vi var på väg hem igår från Göteborg. Eftersom jag är borta från kl. 9.00-18.15 varje dag på min praktik så får jag inte så mkt tid att umgås med gofisen om dagarna och sen stack jag iväg på fredag morgon när han låg och sov så nästa helg blir en mamma-son helg då jag ska umgås så mkt som möjligt med honom och sen tänker jag ta ut min första lediga dag när gofisen fyller 1 år den 24:e april. Men idag har jag passat på att få kvalitetstid med gofisen :) Tur att han inte kommer att minnas så mkt av denna tid. Bara han är trygg och det är han hos pappa.

I Göteborg besökte vi fyra ställen men bröllop- och balklädsel och jag prövade klänningar på två utav ställena. Den första butiken blev jag besviken på eftersom de hade mindre utbud av klänningar än vad jag hade trott. Dessutom var det inte riktigt min stil på klänningarna men jag prövade ändå fyra stycken klänningar. Jag prövade lite olika stilar av klänningar för att se vad jag kände mig bekväm i och för att upptäcka vad jag var ute efter. Tyvärr fick man inte fota något inne i butiken så jag har inga bilder att visa. En klänning kändes iaf för mkt för min smak, jag vill ha någon enklare modell. Det var mycket axelbandslöst och jag hade problem med de modellerna genom att jag var tvungen att ha stl. 40 för att det skulle passa över höfterna och rumpan men sedan blev den för stor över bysten så det glipade och klänningen åkte ner så att bh:n syntes. Detta problem hade jag med alla axelbandslösa klänningar på detta stället. Mamma som är textilslöjdslärare från grunden sa att det går att sy in till en viss gräns men blir det för mycket så är det svårt att få det bra.

På det tredje stället vi besökte men andra stället som jag provade klänningar på hittade jag min drömklänning om jag skulle ha gift mig traditionellt i Sverige och den passade nästan över bysten också trots att den var axelbandslös. Det lilla som den var för stor hade kunnat justeras. Det var en spetsklänning som hade den typen av spets som jag vill ha och den var så vacker. Det var ett veckat band i midjan och klänningen var alldeles lagom A-linjeformad i kjolen. Varken för stor eller snäv kjol. Och släpet ska jag inte tala om. Alldeles lagom långt släp om jag skulle ha gift mig i Sverige och spetsen föll så vacker på golvet. Jag kände mig så vacker i den klänningen. Den kostade dessutom "bara" 13 700 kr :P. Det var iaf roligt att få pröva den. Det var en annan tjej inne och prövade klänningar samtidigt på detta ställe och hon hade på sig en annan spetsklänning när jag kom in i butiken som också var otroligt vacker men jag brydde mig inte om att prova den eftersom den kostade 18 000 kr. Sedan provade jag fyra klänningar till och det var en till som jag skulle kunna tänka mig som hade axelband som passade mycket bättre över bysten.

Jag tyckte att resan gav mycket även fast jag inte köpte någon klänning eftersom nu vet jag vad jag passar i för typ av klänningar och så vet jag vilken storlek jag ska beställa. Jag kommer antagligen att beställa på nätet från USA så får mamma göra lite justeringar sen men jag ska försöka hitta någon som inte är axelbandslös eftersom det passar min figur bättre. Jag har några favoriter i chiffong men vill ändå försöka hitta någon i spets som påminner om drömklänningen jag testade men med lite kortare släp eller inget släp överhuvudtaget :)

Inte kom vi tomhänt hem trots att det inte blev någon brudklänning. Vi besökte tre butiker med barnkläder som varken finns i Karlstad eller Uppsala: Zara, Duns och Villervalla. Både mormor och jag köpte några plagg till gofisen:

Dessa två plagg köpte mormor till gofisen och de kommer från Villervalla. Det var 50 % rea vilket gjorde att det blev h&M och lindexpriser på plaggen.




Dessa plagg köpte jag:

Kortärmaden kommer från Zara och shortsen från Duns. Shortsen matchar dessutom sommarkläderna jag köpte från h&m i vintras.


Zara


Duns

Ha en fin söndagskväll!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0