Ny vecka igen!


Då var måndagen gjord och ett steg närmare helgen. Idag var det drägligt på apoteket och kötiderna var aldrig över 15 min på hela dagen. Men jag gillar inte att räknas som arbetskraft när jag är student och inte får betalt vilket det känns som jag gör. Snart så är det bara två månader kvar och då får jag börja jobba och tjäna pengar :D

Idag började renoveringen på apoteket. Det ska bli helt nytt och mycket större ytor :) Imorn ska de riva väggen mellan egenvården och gamla sjukhusleveransen så då blir det verkligen påtagligt hur mkt större det kommer att bli. Det kommer att bli rörigt nu i 5 veckors tid medan det renoveras. Men hantverkarna verkar ha gjort det här förr och gör det så smidigt som möjligt för oss.

Idag har jag hållit i min första läkemedelsgenomgång med en läkare. Det ingår ju att vi ska göra en farmakoterapiuppgift under praktiken och då hittade jag ett kundfall som verkade extra intressant. Eftersom min handledare var bekant med läkaren som förskrivit läkemedlen så frågade hon om han ville diskutera fallet med mig. Han hade det väldigt stressigt förra veckan så han bad mig möta upp honom på sjukhuset imorse för en genomgång. Det var mkt intressant att höra hur han resonerade och jag fick även mer kött på benen inför uppgiften. Ska försöka renskriva uppgiften nu innan jag lägger mig.

Gofisen vill hellre vara under gostolen än att gå i den ;)






Trackback
RSS 2.0