Östmarks nationaldag!


Puh vad trött jag är. Gofisen vaknade runt halv sju som vanligt. Efter att han fått välling gick älsklingen ut på promenad med gofisen så fick jag plugga en timma innan jag började. Nu har jag kommit igenom hälften av områdena inom egenvården. På apoteket var det fullt upp. Hälften av kunderna var norskar idag. I norge är skärtorsdag en röd dag och då passar många norskar på att åka och handla i Sverige bl.a. mat, alkohol och läkemedel. Det verkade dessutom som om hela Torsby skulle hämta ut sina receptbelagda läkemedel idag. De fyra timmarna som jag var där idag så var det runt 20 som väntade i kön hela tiden.

Nu är det iaf påskledigt och det tänker jag ta. Ikväll är det ju min fars nationaldag eftersom han kommer ifrån Östmark. Där var det mkt knivslagsmål förr och därav har det blivit så att det är Östmarks dag idag ;) Hela eftermiddagen har jag och älsklingen storstädat. Vi har tagit ut alla mattor, dammtorkat, damsugit och torkat. Det är så skönt att det är rent här hemma nu så kan man ta det lugnt resten av påsken. Ikväll lagade jag spenatsoppa med ägghalvor och till det hade jag köpt vitlöksbaguette som vi gräddade i ugnen. Nu sitter vi och slappar i soffan med ett glas vitt. Ska nog gå och lägga mig snart för gofisen vaknar väl tidigt och är pigg och glad vid halv sju :P

 

Min älskade gofis och ljuset i livet :

 

 

 

Trackback
RSS 2.0