Tjuvstartat ettårsfirandet!


Började dagen med att ge gofisen välling vid halv sju. Jag är så svårväckt så älsklingen sa till mig att idag får jag ta och göra välling eftersom han annars brukar göra det jämt. Nu ville han slippa för en gångs skull och det var väl inte mer än rätt håller jag med om. Sedan fick han ligga mellan oss och så somnade vi om till kl. 9. Då vaknade vi av att han hade satt sig upp och pratade för fullt :) Innan jag åkte och veckohandlade på Toria så hjälptes vi åt att bada gofisen. Det är mkt svårare nu att bada honom själv när vi har badkar och inte baljan.

När jag kom hem fån handlingen var mina föräldrar här på besök. Vi ska få middag där ikväll :) Skönt att inte behöva laga mat. Mormor klippte gofisens hår när hon var här eftersom det har blivit så så långt uppe på huvudet men där bak är det kort. Den där virveln han har gör att håret står åt alla håll. Det blir inte lätt att få någon frisyr på honom i framtiden. Det blev iaf mkt bättre nu.

Maria är här i Torsby i helgen så hon kikade in och skulle gratta gofisen på ettårsdagen. Två paket fick han som mamma redan visste vad det va i. Vi passade på att handla födelsedagspresenter när vi var på Ullared och då fick jag vara med och påverka litegrann ;)







Alfons Åbergdressen som han har på sig och leksakstelefonen som låter och blinkar :) Tack igen Maria! Telefonen verkar han redan fascinerad av. Vi fikade och åt tårta och självklart fick gofisen och smaka lite ;)

Efter att Maria åkt var gofisen trött och skulle sova middag men han var antagligen hungrig för han ville inte sova så då gav jag honom middag lite tidigare ocg då somnade han sen.







I eftermiddag har jag lagat matlådor till gofisen. Det blev hans favoriträtt "spagetti och köttfärsås"



Har dock inte mixat och lagt i burkar än. Det är så tråkigt och det har inte kallnat riktigt än så det får bli senare.

Nu ska jag göra iordning det som vi ska ha med och fixa till mig lite grann innan vi ska promenera bort till mina föräldrar.

Ha en fin kväll!





Vi tog fram skjortan som gofisen fick i julklapp av sin farbror och faster och den passade riktigt bra nu :)
Solhatten fick jag igår från chefen på apoteket som håller på och rensar eftersom vi bygger om. Det var tydligen någon kampanj för nåt år sedan då man fick en sån om man köpte solkräm för barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0