Barnvagnen är nu hemma!


Nu har vi hämtat barnvagnen. Farmor passade gofisen en kort stund på dagen när älsklingen hämtade den eftersom hon började inte jobba förrän halv två idag. Jag har praktiktid när affärerna är öppna i Torsby så det är svårt att hinna med sådana ärenden. Då är det toppen att vi bor i Torsby eftersom vi har många potentiella barnvakter. Barnvagnen verkar bli bra. Den är dock inte anpassad efter att gå på grusväg utan är mer en stadsvagn. Då får vi ta vår gamla vagn som faktiskt är anpassad för det.


Bra pris fick vi också på den eftersom det var fjolårets modell. Vi kan använda samma regnskydd som till den andra vagnen men köpte med ett myggnät och en nätkasse som man hänger på handtaget och kan ha grejor i. Funderar på att köpa till en ratt men det kan vänta ett tag.

Idag har det varit mkt att göra på apoteket. Det började bra med att datorerna krånglade direkt vi öppnade samtidigt som kanske drygt 10 receptkunder kommer in direkt. Det var tänkt att jag skulle vara i egenvården på eftermiddagen men jag tyckte synd om dem då de bara var två farmacevter på eftermiddagen och folk bara stod och glodde på dem och man kunde se hur otåliga de var där de stod och väntade så jag erbjöd mig att hjälpa till. Dagen går iaf mkt snabbare än i egenvården där det kan vara lite väl lugnt ibland. Tänk om det kunde bli lite mer balanserat mellan egenvård och recept...

Igår tog vi en slappardag. Det enda jag gjorde som hushållssyssla var att vattna blommorna. Vi var hos mina föräldrar och såg på hockey som gick skit samtidigt som vi blev bjudna på kinamat. Vi prövade en dräkt som mamma har sytt till gofisen efter han ätit middag. Det var inte så smart för han brukar ibland stoppa handen i munnen så att han nästan kräks och nu var han full i magen och då kom det naturligtvis upp på den nya dräkten :P Mormor skulle tvätta den så den blev kvar där så länge.









Gofisen har lagt sig för att sova så nu tänkte jag läsa lite egenvård när familjen annorlunda är slut eftersom jag missar lästid när vi ska på begravningen på onsdag. Min mormor och morfars syster "Marie" kommer hit och passar gofisen under begravningen. Vi har beställt vackra blommor på gröna rummet tillsammans med älsklingens bror och hans fru som vi tror hon hade tyckt om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0