Fler tänder på gång?

 
Det blev en promenad imorse runt borejoggen efter frukost. Gofisen somnade efter drygt halva vägen och sov vidare när jag kom hem. Glömde mobilen och hade två missade samtal när vi kom hem. Det var från banken och vi fick byta tid så det blev inget idag. Iaf så vaknade gofisen strax innan vi skulle åka och var grinig. Han ville inte ha gröt så jag tänkte att jag gör iordning honom för att åka och prövar en gång till innan vi åker. Då var blöjan helt full men det hade inte luktat något. Men jag tror inte han haft det så länge för rumpan var inte röd. Sedan gick det fint att få i sig gröten. Det tog dock lite längre tid än jag hade tänkt så vi blev lite sena till Bada. När vi väl kom fram kände jag att det luktade skumt och mkt riktigt så hade han bajat igen. Skönt att hälsa på någon som har barn i samma ålder så det fanns skötbord och allt som man behöver :) Så det första jag fick göra när vi kom fram var att byta blöja. Sedan började gofisen leka med Oskar och hans leksaker på golvet och det hann väl gå ca 10 min innan det började lukta skumt igen :P När vi kom hem så gav jag honom lunch och efter 5 min så bajade han en 4:e gång idag. Det känns som jag bara bytt blöjor idag :P När älsklingen kommer hem får han ta över blöjbytet fär restan av dagen. Men garanterat är det tänderna som spökar. Förra veckan hade han feber och nu dålig i magen som han brukar bli när tänderna är på gång.
Dagens gofis:
 
Det har blivit lite väl mkt napp på slutet. Förut har han bara fått ha den när han är ledsen och ska sova. Nu helt plötsligt har han nappen nästan jämt utan att jag förstått hur det har blivit så :P Han protesterar rejält när vi tar den ifrån honom. Så när vi kom hem från Annika och jag hade gett honom mat så tog han nappen igen och då tänkte jag att nu passar jag på att ta den så får han protestera hur mkt han vill. Han blev så förbannad men efter en kvart så gick det över.
Nu får vi försöka komma ihåg hädanefter att bara ge napp vi två tillfällen. Jag vill inte att han ska ha nappen hela tiden.
 
Vilket väder vi har här idag. Det har öst ner regn och åskat. Jag som tänkte att åka rullskidor. Det gillar jag inte att göra när det regnar. Det får bli crosstrainern en halvtimme istället. Det är så tråkigt att göra det en längre tid. Max en halvtimme brukar gå bra. Önskar jag hade ett löpband där nere också så kunde jag ta en halvtimme på vardera. Men det är inget jag kommer att investera i nu. Svärföräldrarna har ett gåband och jag tänkte vänta ut tills de tröttnat på sitt så kanske vi kan köpa det billigt ;)

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0