Gofisen sjuk

 
eller är det tänderna? Han vaknade säkert en gång i timman i natt och skrek. Vi funderade över vad som var fel men sen på tidig morgon blev han väldigt varm och då förstod vi att han blivit sjuk. Älsklingen fick VAB:a idag eftersom vi är så dåligt med personal en vecka till innan alla är tillbaka från sina semestrar. Jag får så dåligt samvete om jag skulle stanna hemma. Men efter nästa vecka så kommer vi dela på sjukdagarna. Det kommer garanterat bli fler i höst. På morgonsidan gav vi gofisen en supp med ipren och då piggnade han till rejält och det kändes som att han hade kunnat vara på dagis ändå när jag skulle gå till jobbet. Men sedan har febern kommit tillbaka när ipren gått ur kroppen. Älsklingen har bytt blöja på honom hur många gånger som helst idag så vi funderar på om det är fler tänder som kommer. Han brukar ju bli lös i magen då och jag har hört att en del barn brukar få feber. Gofisen har inte haft feber förut när han fått tänder så det är svårt att säga om febern beror på förkylningen eller tänderna...

Om gofisen är feberfri imorn så får han gå på dagis. Nu är iaf tisdagen gjord och bara 3 heldagar kvar + 5 timmar på lördag. Det känns som att man fått hål på veckan nu :)
 
Gofisen förra onsdagen:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0