Jobb, jobb och mera jobb!

 
Förra veckan bestod av jobb. Jag var faktisk ledig i onsdags eftersom jaga jobbade lördag igen. Då passade jag på att umgås med gofisen, städa lite och träna. Minns att gofisen vaknade som vanligt vid sex men så la jag honom bredvid mig i dubbelsängen och så somnade vi om till halv åtta :)
 
Efter att jag jobbat i lördags åkte jag raka vägen till Toria för att veckohandla. Sedan hem för att äta och packa innan vi åkte upp till stugan i Sniptjärn. Tänkt så mkt grejor vi har med för en natt. 80 % av all packning var till gofisen :) Resesäng, madrass, täcke, kudde, resestol, barnvagn, skötväska, leksaker, mat och kläder till gofisen tog en del plats. Men vi hade toppenväder och satt ute ganska länge. Vi åt kräftor och räkor till förrätt och sedan grillade vi lammkotlett och åt potatisgratäng till det. Älsklingen hade köpt ett nytt rött vin som skulle passa till lamm. Det var väldigt gott och kostade bara 65 kr. Minns inte riktigt vad det hette men det var portugisiskt iaf...
På söndag tog vi långpromenad ner till vägen, sedan följde man vägen 3-4 km och sedan uppför örttjärnshöjden och ändå upp till Sniptjärn. Det blev 12 km totalt, hade tänkt träna också men när det blev en sådan lång promenad tyckte jag att det räckte. Dessutom låg jag efter därhemma efter med tvätt, matlagning och vattna alla blommor inne och ute efter en veckas jobb så det fanns inte tid ändå.
 
8-
 
 
Igår började en lång vecka igen. Egentligen skulle jag bara jobba mån-fre 9.30-18.00, har 30 min lunch så då skulle jag få ihop mina 40 timmar men innan jag gick på semester blev jag ju sjuk och ville inte sjukskriva mig så då bytte jag och Maria en lördag. Hon jobbade en lördag när jag var sjuk och nu föreslog hon att jag skulle jobba åt henne på lördag då hon behövde göra något. Då tänkte jag att det är lika bra att få det gjort så är jag inte skyldig att jobba extra något mer. Usch det blir alltså 45 timmar denna vecka. Även om lördagar går relativt lätt att jobba (9-14) så vore det skönt att få en hel helg ledig snart. Jobbar ju lördagen därpå också, alltså 4 lördagar på raken. Men nästa vecka har jag iaf en ledig dag :) Nästa gång jag blir si juk så sjukskriver jag mig. Helt plötsligt kändes denna vecka oövervinnlig när jag ska jobba så mkt så jag orkar verkligen inte att dra mig ut och träna utan det får bli nästa vecka istället....Kommer att ta det lugnt på kvällarna. Sömn får jag satsa på istället.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0