Nästan helg!

 
Då har jag bara 5 timmar kvar att jobba denna vecka. 40 av 45 timmar är avklarade. Men som sagt nu kommer jag inte göra några mer 6 dagarsveckor. Enligt facket har man rätt att inte jobba mer än 5 dagar per vecka. Om jag ska jobba mer får jag bli beordrad och därmed mer betalt :) Dagis har planeringsdag på mârtensfredagen och jag jobbar på lördagen den veckan har har därmed en ledig dag den veckan. Jag har försökt att få byta från tisdag till fredag. Jag har blivit lovad att få vara hemma på fredagen men sen får jag inte jobba tisdag istället p.g.a att det redan är fullt med personal den dagen. Det skulle innebära att jag måste göra en 6-dagarsvecka någon annan vecka för att ta ikapp den extra lediga dagen och det tänker jag inte göra utan då tar jag föräldraledigt på mârtensfredagen istället och är ledig på tisdag också enligt schemat.:) Vad skönt att bara jobba 4 dagar den veckan....
 
Igår va farmor här med lite kläder som hon shoppat på lindex i Sunne till gofisen :) Tyvärr köpte hon allt i 86 och gofisen har börjat med 92 nu. Han har lite kvar i 86 fortfarande men speciellt överdelar har han mestadels 92 på.  Byxorna däremot såg stora ut och de vill jag behålla. Som tur är ska mamma till Sunne imorn och ska då byta bodyn och tröjan till 92. Svärmor sa att de fanns i 92 men hon trodde att det skulle bli för stort eftersom hon läste 2 år på den storleken och 1,5 år för strl. 86. Men det stämmer inte riktigt för 86 är 1-1,5 år och 92: 1,5-2 år och gofisen är stor av sig och har börjat med kläder för en 1,5 åring :P
 
Detta fick gofisen:
 
Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0