Nätshoppat!

 
Vad gör man när det är så begränsat utbud på shopping i Torsby. Jo då shoppar man på nätet :) Jag tycker att det mestadels har gått bra. Jag har aldrig blivit blåst eller lurad trots att jag testat många nya sidor. Denna gång blev det dock från ett etablerat företag som heter lindex. Även om det bara är 4 mil till Sunne som har Lindex så har jag inte tid nu när jag jobbar hela tiden och dessutom brukar det ibland vara utplockat i storlekarna där. Allt som finns i lindexbutikerna kan även beställas på nätet. Jag har märkt att det gäller att vara ute i tid när man ska köpa höst/vinterkläder och vår/sommarkläder för de vill gärna ta slut ganska snabbt. Därför skickade jag iväg en beställning till lindex i veckan på höstkläder till gofisen. Jag shoppade upp hela julis barnbidrag, men jag fick en hel del plagg för det :) Jag har även köpt på mig lite förut och fått en del från älsklingens kusin så nu tror jag att det bara är vinteroverall, vinterskor, vintermössa och vintervantar som jag behöver i höst. Allt jag beställde blev i storlek  92. Gofisen har haft 86 sedan februari och börjar snart växa ur den storleken. Kanske kan gå max två månader till. Storlek 86 är för 12-18 månader och 92 är för 18-24 månader. Så det som jag införskaffat borde gå minst hela hösten. Det är roligt att han kan ha sina kläder lite längre nu innan han växer ur en storlek. Det märks att han börjat dagis för det är först 86 kläderna som blivit slitna.
 
Detta har jag beställt:
Galonmössa och galonvantar som är fodrade blir perfekt att ha på dagis när han ska vara ute och leka i regnvädret i höst. Hoppas att han inte växer ur galonstället i höst så kan jag köpa ett nytt till våren istället.
 
Nu blir det sängen. Gofisen vaknade 05.15 imorse när älsklingens väckarklocka ringde :P och inte skulle han somna om. I natt ska älskling sova på övervåningen så får vi se om vi får sova längre :)
 
Godnatt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0