Trött!

 
Vad härligt med en hel helg ledigt. Ikväll har jag haft riktig helgkänsla :) Har ju jobbat så mkt den senaste tiden ...Hoppas bara att gofisen sover lite längre än vanligt imorn. Vi är nöjda om han sover till 7 iaf. Just nu är vi trötta både älsklingen och jag och kommer nog strax att krypa till kojs. Bara gosa lite i soffan framför tv:n innan vi lägger oss. Efter att jag slutat jobbet drog jag direkt till Toria och veckohandlade mat så att vi slipper det imorn. Vi ska ju iväg och plocka lingon så jag handlade även lite god massäck att ta med. Ikväll har vi ätit tacos och imorn så ska vi bjuda mina föräldrar på middag på kvällen. Det blir då baconinlindad kycklingfilé fylld med fetaost, potatisgratäng och kokta morötter och haricot verts. Till efterrätt ska jag ta fram kladdkakemuffinsen ur frysen som jag gjorde i veckan och spritsa på lite grädde och toppa med bär...
 
I torsbybladet denna vecka fanns det en rabattkupong på himmel och pannkaka där man fick 20 % rabatt och då passade både jag och mormor på att fynda till gofisen. Mormor slog till på ett fodrat regnställ att ha i höst. Det är av märket didrikson och den hade fått bäst i test:


Praktisk färg som även ett eventuellt nästa barn skulle kunna ärva ;) Kassörskan berättade att personalen på dagis gillar denna modell då de slipper klä på barnen i två lager på hösten då det blir kyligare ute eftersom regnkläderna är fodrade :)
 
Detta köpte jag till gofisen:



 


Skjorta och marinblå manchesterbyxor. Tänkte att jag skulle ha några kläder som är lite finare som han inte får ha på dagis och skita ner utan hemma på helgerna ibland. På dagis är det ingen idé att ha några fina kläder för allting blir skitigt varje dag och dessutom slits kläderna mer där då de är ute och leker mkt. Byxor behövs antagligen läggas upp eftersom gofisen har korta ben...
 
Nä nu tror jag att jag somnar snart. Har tagit mig ett glas rött vin till tacosen och det känns som att det är sömnmedel i vinet :P
 
Kvällens gofis:





 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0