Förkyld!


Vaknade i natt av att jag var täpt i näsan och älsklingen som snarkade. Blev inte speciellt överraskad då älsklingen blev förkyld i fredags och jag började frysa igår kväll. Fick höra när jag kom hem från apoteket att pappa också hade blivit sjuk igår kväll så vi följer varann när det gäller sjukdomsutbrott :P Men jag får vara glad att det iaf är en mild variant. Har inte feber eller ont i halsen så jag har varit på apoteket idag. Är bara lite tröttare än normalt och måste snyta mig hela tiden.

I fredags och idag har jag fått stå helt själv i recepturen stundvis. Då har handledaren eller chefen på apoteket stått i disken bredvid och tagit emot egna kunder så jag har lätt kunnat fråga, vilket jag i stort sett gör hela tiden och sen har de fått kontrollera och godkänna på slutet. Om jag klarar recepttestet den 23:e april så kan jag få tillfällig behörighet den återstående delen av praktiken och får då godkänna själv. Men jag känner mig inte redo för det på långa vägar. Det är så mkt att tänka på nu i början med datorn med alla steg och kontroller och att lyckas lösa situationer när det inte finns varor hemma och kunden måste ha det direkt att jag glömmer bort att använda mig av mina farmaceutiska kunskaper. Men idag gick det lite bättre och jag hade inte ångest varje gång jag skulle trycka fram en kund. Jag kände mig inte riktigt redo i fredags och blev nervös när kunden kom fram till mig. Jag ville bara börja med att säga att jag var praktikant så att de vet varför det går långsamt och varför jag inte kan. De hade inte beställt någon skylt åt mig utan istället hittade de min gamla namnskylt där det endast står mitt förnamn på och sen fick jag en separat skylt där det med pyttesmå bokstäver står praktikant men jag önskar att det gick att förstora så att det inte går att missa :) men men, det är väl bara att inte ignorera och skulle någon kommentera så får jag väl säga att jag är praktikant.

Imorn ska jag och min handledare åka till apoteket i Likenäs då farmaceuten där är sjuk och eftersom det är ett väldigt litet apotek med endast en farmacevt och en tekniker så blir det svårt om en blir sjuk så då blev jag tillfrågad om jag ville bli med dit imorn. Det ska bli kul med miljöombyte och se hur ett litet apotek drivs. De tillhör ju samma kedja som Torsby (Kronans Droghandel) så datasystemet är ju detsamma. Kl. 8 kommer handledaren och hämtar upp mig imorn.

Nu ska jag fortsätta gosa med min älskade gofis. Saknade honom så otroligt mkt idag. Han ska strax få gröt till kvällsmat med först måste jag byta blöja för det luktar skumt :P Sedan blir det familjen annorlunda innan vi ska krypa till kojs :D Blir lite sugen på stor familj när jag ser programmet, det ser så mysigt ut men sedan ändrar jag mig när jag vaknar upp ur drömmen och tänker på när gofisen skriker och vaknar på nätterna, allt passande och inser att jag måste vara gravid och föda fram barnen också. Då tycker jag att det räcker med två eller kanske kanske eventuellt , vet inte än, vi får se men max 3 ;)

Dagens gofis med sin mamma :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0